Nie Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Å spandere middag på noen på *bursdagen deres* har jeg problemer med å tolke som at "mannen skal alltid betale". Jeg reagerte jo orginalt på kommentaren om at å spandere middag på en jente ikke var en bursdagsgave. Jeg beklager om det kommer veldig tydelig frem i innleggene mine at jeg såvidt er våknet fra sofaen. Foresten har jeg (i alle fall prøvd å) spesifisere hva jeg mente med at den som inviterer spanderer. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Jeg tolket det som at å spandere middag på noen på bursdagen deres ikke er del av bursdagsgaven deres. At det er en selvfølge at man spanderer mat på noen man er glad i på bursdagen deres, uavhengig av hva de har planer om å gi i gave. Forøvrig er det opplegget med at hannene demonstrerer at de er ressurssterke ovenfor hunnene noe som er vanlig i så og si hele dyreriket, så jeg ser ikke på det som veldig unaturlig at det virker normalt for en del mennesker også. Endret 8. mars 2011 av Pseudopod 1 Lenke til kommentar
Nie Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Er det ikke en grei ordning at menn betaler mest når menn også tjener mest? Statistisk sett, så klart . 1) Mest er ikke det samme som alt. Hun har også økonomi. 2) Fordi om gjennomsnittet av menn tjener bedre enn gjennomsnittet enn kvinner betyr ikke det at man som mann automatisk tjener bedre enn samtlige kvinnfolk. Men, nå sporer tråden helt av, syns vi kan sette en strek for hvem som skal/burde betale, og heller gå tilbake til emnet bursdagsgave. Edit; Fullt mulig jeg tolket hele greien feil, i så fall beklager jeg. =) Endret 8. mars 2011 av Nie Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Det var derfor jeg sa "statistisk sett" Så klart tjener ikke samtlige menn mer enn samtlige kvinner. Selv tjener jeg nok mindre enn de aller fleste kvinner her til lands. Likevel føler jeg at dette ikke er noe jeg burde vise dersom jeg skal invitere med en jente ut. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Jeg føler et smykke kanskje er litt for "mye", vist dere skjønner. Litt for høytidelig.. Jeg tenker å bruke opp imot 500,- Pizza og kino er jo ingen dum ide..? Ett sølvsmykke koster ca 250-300 kr.. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Da stengte vi denne tråden... Om TS føler at det ikke er gitt godt nok svar, kan det sendes en PM, så skal vi se om tråden åpnes igjen. MASSE offtopic slettet. Kristian Moderator 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg