AnonymDiskusjon Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Hei! Jeg har litt problemer med å kjøpe bursdagsgave til en venninne av meg. Jeg og hun har rotet omtrent "fast" på fest og på byen de siste månedene. Og vi har en god tone, nå skal hun og en venninne ha bursdagsfest på fredag og jeg trenger seriøst hjelp til å komme på en bra gave! Håper dere kan hjelpe Lenke til kommentar
HValder Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Boksehansker. Hvis du vil ha tips til ei god gave må du kome med litt info om jenta, ellers ender du bare opp med noko upersonleg du kunne gitt til kven som helst Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Smykker er alltid fint, og sølv er ikke så dyrt. Kanskje ett sølvsmykke med stjernetegnet hennes? Har gjort søstre og moren min utrolig glad med noe så enkelt men gjennomtenkt. Lenke til kommentar
Rambob Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Det er ikke dumt å kjøpe noe hun absolutt ikke vil forvente, som samtidig virker spesielt og unikt. Selv ville jeg kjøpt noe som hun bruker, enten det er en klokke eller en kortholder. Det er ihvertfall greit å kjøpe noe som hun trenger, så hun bruker tingen og tenker på deg. Du trenger ikke å vite mye om en jente for å vite at smykker er en klar favoritt. Men gjør det personlig, som å få gravert navnet hennes med et hjerte på. F.eks på en kortholder. Hvor mye tenker du å bruke? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Kortholder? Muligens det kjipeste gavetipset eg har hørt. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Kortholder? Muligens det kjipeste gavetipset eg har hørt. Kommer da vel ann på hva man gjør med det. En kortholder med ett personlig bilde på, inngravert navn, eller lignende er jo flott. Er det en jente man roter med og er interessert i kan man jo gjøre det enda mer personlig med å bruke kortholderen som skjulested for en billett til en konsert, film, teaterstykke begge har hatt lyst til å se/gå på, og slenge en kommentar om at en selv har nabobilletten. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Jeg føler et smykke kanskje er litt for "mye", vist dere skjønner. Litt for høytidelig.. Jeg tenker å bruke opp imot 500,- Pizza og kino er jo ingen dum ide..? Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Pizza og kino er ikke en bursdagsgave hvis du spør meg. Det spanderer du jo alikevel når du inviterer henne ut - for du er jo en gentleman? 6 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Ja, skjønner hva du mener når jeg tenker gjennom hva jeg skrev. Har bare ikke noen anelse.. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 spandere lol... hvor ble det av likestillingen?! 9 Lenke til kommentar
Nie Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Pizza og kino er ikke en bursdagsgave hvis du spør meg. Det spanderer du jo alikevel når du inviterer henne ut - for du er jo en gentleman? En mindre passende kommentar, som passer enda mindre 8. mars, kanskje? Om jeg skal komme med ett mer generelt tips, som jente, enn jeg gjorde sist vil jeg si at gaven bør bestå av noe som kan brukes, noe nyttig eller moro. Noe som vil bli brukt, enten det er for gøy eller nytte og en del som kan gjøres sammen. Som for eksempel kinobiletter, konsertbilletter, ett brettspill der man kan være to spillere (scrabble, for eksempel), e.l. Jeg må si at personlig syns jeg ikke smykke er en gave jeg hadde satt pris på i en slik situasjon. En venn som gir meg ett smykke bare som en venn, ok. En kjæreste, fra ett forhold som ikke er ferskt, ok. En fyr jeg holdt på med? Øhm. Neitakk? Lenke til kommentar
vcx Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Kjøp gavekort på kinobilletter og en pose med M Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Pizza og kino er ikke en bursdagsgave hvis du spør meg. Det spanderer du jo alikevel når du inviterer henne ut - for du er jo en gentleman? En mindre passende kommentar, som passer enda mindre 8. mars, kanskje? Er det upassende å være litt gentleman? Endret 8. mars 2011 av Pseudopod 1 Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Likestilling eller ei, så mener jeg at mannen bør spandere på kino. Ang. middag, så bør det tas hensyn til hvor seriøst forholdet er, om det er noe kjærlighet eller ei. Bor dere sammen, så skulle det bare mangle at du spanderte, for hun kjøper vel mat, vasker klær osv hjemme? kvinnedagen eller ei, go for it. Spander pizza og kino, kanskje kjøp en bukett med fine blomster i tillegg? Pizza og kino er ikke en bursdagsgave hvis du spør meg. Det spanderer du jo alikevel når du inviterer henne ut - for du er jo en gentleman? En mindre passende kommentar, som passer enda mindre 8. mars, kanskje? Om jeg skal komme med ett mer generelt tips, som jente, enn jeg gjorde sist vil jeg si at gaven bør bestå av noe som kan brukes, noe nyttig eller moro. Noe som vil bli brukt, enten det er for gøy eller nytte og en del som kan gjøres sammen. Som for eksempel kinobiletter, konsertbilletter, ett brettspill der man kan være to spillere (scrabble, for eksempel), e.l. Jeg må si at personlig syns jeg ikke smykke er en gave jeg hadde satt pris på i en slik situasjon. En venn som gir meg ett smykke bare som en venn, ok. En kjæreste, fra ett forhold som ikke er ferskt, ok. En fyr jeg holdt på med? Øhm. Neitakk? Ottar? Endret 8. mars 2011 av Tiugama Kaa 1 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Så lenge kvinnfolk digger å bli spandert på middag ute, så kan man vel ikke akkurat rakke ned på menn som gjør nettopp dette for at dama de liker skal like de? 3 Lenke til kommentar
Nie Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Det er absolutt ingenting galt med å være en gentleman, men det er noe galt med å ta det som en selvfølge at mannen skal betale. Det finnes nok av måter å være gentleman på som ikke går ut over likestillingen, og som kan funke for henne også. Altså, som kan gå andre veien. Det er ikke noe galt med å holde dører åpne, hjelpe til med å bære tunge poser, la den andre få den ene paraplyen dere har med når det regner osv. Men det å absolutt gå ut fra at han skal betale når man er ute sammen er tåpeligt gammeldags. Jeg mener at den som inviterer ut skal betale, eller det deles likt/betaler hver for seg. Jeg går ikke automatisk ut fra at om jeg dater en fyr har han økonomi til å dekke både sin egen og min middag, hver gang, og jeg går ikke ut fra at om jeg dater en jente så har hun ikke økonomi til noenting. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Å spandere middag på noen på *bursdagen deres* har jeg problemer med å tolke som at "mannen skal alltid betale". Videre sier du "Jeg mener at den som inviterer ut skal betale", og det var vel også akkurat dette som ble foreslått, at han inviterte henne ut. Endret 8. mars 2011 av Pseudopod 1 Lenke til kommentar
Nie Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 kvinnedagen eller ei, go for it. Spander pizza og kino, kanskje kjøp en bukett med fine blomster i tillegg? Ottar? Det du sier i første avsnitt er jo det jeg vil frem til. Jeg har tydeligvis ikke vært helt klar i talen her. Det er ikke en selvsagthet at han skal spandere, det passer seg ikke i 2011, altså passer det seg helt fint å gjøre det til bursdagen. Og nei, ikke Ottar. Men slik det ordet blir slengt rundt som ett skjellsord begynner jeg å forstå hvorfor kvinnfolkene i Ottar stereotypisk er noen sure gamle kjerringer. Så lenge kvinnfolk digger å bli spandert på middag ute, så kan man vel ikke akkurat rakke ned på menn som gjør nettopp dette for at dama de liker skal like de? Jeg har absolutt ingenting i mot at menn spanderer. Jeg mener tvertimot at om han ber henne med seg ut, så er det han som bør spandere. "Vil du bli med meg og ..." = personen som spurte spanderer. "Skal vi ..." = delt regning, eller den som vil spandere og har økonomi tild et får gjøre det. Det jeg HAR noe i mot er holdningen om at han selvsagt alltid skal spandere. Folk må selvsagt få gjøre hva pokker de vil, men ikke gå ut fra at jeg ikke har økonomi bare fordi rørsystemet mitt er innebygd. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Er det ikke en grei ordning at menn betaler mest når menn også tjener mest? Statistisk sett, så klart . 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg