Gå til innhold

funker spillene på denne pcen?

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal kjøpe en pc og vil spille, Call of Duty, Battlefield, wow O.L.

så fant jeg en data på internett med disse "komponentene" så spørsmålet er hvordan kommer det til å funke ved og spille disse spillene ?

STASJONÆR PC PENTIUM 4 DOBBELKJERNE 3,0GHZ, ATX HOVEDKORT, 3 STK. HARDDISKER, 160GB, 80GB, 80GB, 2GB MEMORY PC 3200, MAKS 4GB MINNE (KAN OPPGRADERES) 2 STK. IDE PORTER, 2 STK. S-ATA PORTER, SKJERMKORT ATI 3450 AGP 512MB - D-SUB, DVI. HDMI, 6 STK. USB 2,0 - 4 BAK OG 2 I FRONT, DVD BRENNER 32X, LYDKORT REALTEK AC97, SLOTER 1 STK. AGP, 5 STK. PCI, STRØMFORSYNING ATX 400WATT.

?? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei jeg skal kjøpe en pc og vil spille, Call of Duty, Battlefield, wow O.L.

så fant jeg en data på internett med disse "komponentene" så spørsmålet er hvordan kommer det til å funke ved og spille disse spillene ?

STASJONÆR PC PENTIUM 4 DOBBELKJERNE 3,0GHZ, ATX HOVEDKORT, 3 STK. HARDDISKER, 160GB, 80GB, 80GB, 2GB MEMORY PC 3200, MAKS 4GB MINNE (KAN OPPGRADERES) 2 STK. IDE PORTER, 2 STK. S-ATA PORTER, SKJERMKORT ATI 3450 AGP 512MB - D-SUB, DVI. HDMI, 6 STK. USB 2,0 - 4 BAK OG 2 I FRONT, DVD BRENNER 32X, LYDKORT REALTEK AC97, SLOTER 1 STK. AGP, 5 STK. PCI, STRØMFORSYNING ATX 400WATT.

?? :)

Ikke noe spesielt bra maskin det der. Jeg foreslår at du forteller oss budsjettet ditt, så kan vi prøve å finne noe bedre.

Lenke til kommentar

Skjermkortet er ikke noe å skryte av, men mulig å oppgradere i etterkant. Grei maskin for 1000,- (antar du fant den på finn).

Av grafikkkort får du GTS 450 til under 800 kr, som burde kunne dra nyere spill greit om du skrur ned på innstillingene. COD krever generelt veldig lite av maskinvaren, BF:BC2 noe mer, men det skulle gå greit. Prosessoren kommer til å bli en flaskehals, men om den skal byttes ut, blir prisen fort en god del dyrere totalt sett.

Jeg tviler på at BF:BC2 (antar det er det du mener med Battlefield) kjører på ATI 3450, men COD kan kanskje gå.

Mao.: jeg tviler på at du får noen god spillopplevelse om du kjører på grafikkkortet som følger med, men utbytte er ikke så vanskelig. Du finner selvsagt billigere grafikkkort, også, men da går man fort ned i ytelse.

Før du kjøper, bør du spørre selger om flere detaljer på hovedkortet. Det grafikkkortet som er på nå er AGP, og ~alt som selges i dag er PCI Express.

Edit: kjøp heller denne: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26673923

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar

Det vil kjøre spillene - men ikke bra. Skjermkortet er for svakt for stor mer enn lave instillinger. Litt eldre ting som Battlefield2 som du nevner - kanskje medium grafikk.

prosessoren er heller ikke spesiellt bra, og 2GB RAM er også bare det absolutt minimum som du trenger. Det vil påvirke ytelsen i noen spill.

Det vil fungere med andre ord - om du ikke har spesiellt høye krav til grafikk og slikt, men den er litt stusselig og utdatert. Spørs selvfølgleig helt hva pris de spør for den om den er et dårlig kjøp eller ikke.

Jeg er nok enig med de andre at her er det bedre om du sier hvor mye penger du har å bruke i budsjettet ditt så kan vi hjelpe med å finne deg et bedre oppsett. Ved mindre du har veldig lavt budsjett så burde det være mulig å få til en rimeig spillmaskin, spesiellt om du ikke har noe imot å kjøpe noe brukt. Det er mange gode billige brukte maskiner i salg som er langt bedre enn dette.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...