Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spenol - venn eller fi ?

Fizzle

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har lest mye på nettet / diskusjon.no i det siste, og jeg har lest mange forskjellige meninger om spenol. Jeg har derfor et par spørsmål som jeg gjerne vil få ærlige svar på:

Er spenol skadelig for huden? Hvis jeg prøver å bruke spenol et par måneder for å sjekke om den funker for huden min, vil dette forårsake permanent skade på huden min?

Har ofte hørt at hvis man bruker spenol så kan man få litt utbrudd av kviser, og tette porer.

Men er dette permanent? Eller er det noe som vil gå vekk hvis man slutter å bruke denne kremen?

Hva tror dere? Litt FAKTA informasjon og erfaringer ville vært flott :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker litt i ansiktet etter å ha dusjet da jeg altid har hatt tørr hud. Ingen problemer med kviser her. Faren min har også brukt det i årevis uten problemer. Bruker det fordi jeg ikke vil betale latterlige summer for krem. Nå kan jeg lite om krem da :-/

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Spenol er ikke farlig, og du får ikke permanente skader i huden av å bruke den nei. Noen kan få uren hud, pga den legger seg som en "hinne" på huden. (anbefaler den ikke som daglig ansiktskrem)

Jeg bruker litt som håndkrem noen ganger, den er billig og mild mot huden, uten parfyme og drit. :)

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Er det farlig å smöre inn tisseluren med Spenol? :innocent:

Neida, bare å bruke som runkekrem.

Forøvrig til TS:

Spenol er ett flott produkt til en billig penge, men til f.eks fjeset så bruker jeg heller Avene. En middels stor tube til 400 kr, men den er så drøy at den blir billig i lengden. Egentlig er det en kuldekrem, men den er så fet at den er utrolig god å bruke som daglig fuktighetskrem.

Lenke til kommentar

Spenol kan gi frostskader hvis du går ut i minus 10 med nysmurt krem på hendene...

Det gjelder vel de fleste kremer som ikke inneholder fett.

Jau, men er ikke så mange som tenker over det. Vis det står aqua nesten fremst i innholdslista så er kremen farlig å bruke i kulda :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...