Gå til innhold

Egypt, er det trygt å reise?

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Har tenkt å hive meg på den første syden turen min nå etter sommer. Har tenkt å fyke til Egypt pga. masse god omtale av venner som har vært der. Men er det trygt å reise dit nå for tiden, vil jo tru at situasjonen har roet seg en del.

Tenker da og reise til Sharm el Sheik.

Og mens jeg er på saken, noen som vet hva ting koster neddi der (Øl, klær, mat, snorkleturer etc..)

Hilsen

Johan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er trygt nå eller ikke vet jeg ikke, men jeg har vært der to ganger selv og koste meg masse.

Det eneste jeg ikke taklet helt var selgerne. En ting man bør være klar over på forhånd er at i Egypt gjelder det å PRUTE! Hvis noen prøver å selge deg noe og sier at de gir deg en "Nice price" gir de deg egentlig over dobbelt så høy pris av hva de er villig til å selge det til. De har i følge en guide vi brukte et slags spill - de prøver å få deg inn i butikken sin ved å fortelle at de har vært i hjemlandet ditt (de har ofte bilder av dette inne og vil vise deg det), og gir seg ikke før de har hørt "Nei" 7 ganger, eller sett en spesiell håndbevegelse (en slags avfeiing) før de godtar svaret.

Dette hørtes veldig negativt ut, men vi trivdes veldig godt i Egypt - på hotellet. Noen synes jo slikt er morsomt (som min far som elsker å prute), men jeg følte det som ubehagelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...