Gå til innhold

Nå er det på tide at Oslo arrangerer OL

39 stemmer

1. 1. Bør Norge søke om OL?

• Ja
      34
    • Nei
      4
    • Vet ikke
      1
  2. 2. Hvilken by mener du burde få lekene?

• Oslo
      27
    • Tromsø
      3
    • Trondheim
      3
    • En annen by
      6

Anbefalte innlegg

Problemet er at også på Vestlandet må mye bygges for at det skal gå i boks, samme problem som i nord. Vestlandet er, som nord, også veldig værutsatt. Kan ofte bli mye vind.

Operahuset er en turistattraksjon. Den kostet kanskje for mye, men det er andre ting som bygges/skal bygges i byen som er mer bortkastet imo.

EDIT: Uansett er ikke sistnevnte temaet for denne diskusjonen.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oslo burde søke i 2022. Folka i OL-komiteen burde faen meg ha fått opp øynene sine nå. Om vi ser bort ifra Ruter så var dette mesterskapet helt suverent. Full stadion hver dag, til tross for at mesteparten av byen jobbet eller gikk på skole. Og så har vi Universitetsplassen. 120k mennesker møtte opp på medaljeseremoniene de siste dagene. Det er faen meg helt sinnssykt. Hvilke andre vinterbyer hadde fått til noe lignende? Folk i dette landet er helt gale etter vintersport. Hadde klikket helt om de hadde avvist en eventuell norsk søknad i 2022.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Et nytt OL i Oslo hadde blitt en folkefest uten like. Det hadde blitt husket som det beste vinterarrangementet gjennom tidene. Kollektivkabalen må gå opp, men det kan fikses. Det største problemet er Kollen-tåka. Tåke under hopprennet i OL ville vært en enda større skandale enn under VM. Å bygge inn Kollen vil koste rundt 200 mill., men det er noe som bare må gjøres om det skal arrangeres OL-renn der. Med det folkehavet som har vært på Universitetsplassen de siste dagene beviser Oslo at det ikke vil være noe problem å fylle tribunene og løypene. Vi nordmenn er noen idioter etter vintersport :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Husk at VM i Trondheim kun var nordiske grener. En god del må bygges ut der og på like måte som andre steder. For all del, VM i Trondheim var en enorm folkefest. Var der sjæl og husker noe, selv om jeg ikke var gammel. Det jeg husker kanskje best derfra er at det var en 16-åring fra Østerrike som hoppet sitt første VM. Navnet på hopperen var Thomas Morgenstern. :p

Lenke til kommentar

Skal Norge arrangere et nytt vinter-OL, så er det naturlig at man tar i bruk noen av anleggene fra forrige OL. Oslo og Lillehammer kan søke sammen.

Så må man bare bli enige om hvor øvelsene skal arrangeres.

Lillehammer får alpint og bob/aking hvertfall.

Tanker om dette?

Lenke til kommentar

At Norge er suveren som vertsnasjon tror jeg det hersker liten tvil om. Publikummet er, som vi så under Lillehammer i 94 og Trondheim i 97, helt helt unikt. Så stor entusiasme om skisport (eller vintersport generelt for den saks skyld) som det er her til lands fører til enormt oppmøte. Hver gang det supre publikumet nevnes av utlendinger kjenner jeg at jeg føler meg stolt over å være norsk.

Det veier både for og imot Oslo. Den eneste bekymringen jeg egentlig har, er den evinnelige tåkesuppa som har en tendens til å finne veien til Kollen hver gang det er renn... nesten uten unntak. Foruten det, og den tidligere nevnte logistikksvikten (som helt klart blir nok en engangsforseelse) var mesterskapet i overkant suverent.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja hvis Norge skal søke OL igjen er det ingen tvil om at det bør legges til Oslo. For en utrolig folkefest VM var, og det samme vil det bli i et eventuelt OL. Og det mesterskapet vil jo gå i midten av februar, og da er sjansene for å bli plaget av denne forbannede tåken mye mindre. Men når sola skinner så viser Holmenkollen seg fra sin beste side, og det finnes ikke en flottere skiarena i verden.

Lenke til kommentar

Hvor ofte kan man arrangere VM i nordiske grener? OL koster drøyt mye, og gir det ikke mer mening å arrangere vm i skiskyting og enda et vm i i nordiske grener istedet? Jeg driter dypt i bob, kulekjøring, skøyter og resten av tulleøvelsene uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...