Gå til innhold

Nå er det på tide at Oslo arrangerer OL

39 stemmer

1. 1. Bør Norge søke om OL?

• Ja
      34
    • Nei
      4
    • Vet ikke
      1
  2. 2. Hvilken by mener du burde få lekene?

• Oslo
      27
    • Tromsø
      3
    • Trondheim
      3
    • En annen by
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig med deg, Oslo bør få OL igjen.

Vi har anleggene som faktisk også kan modifiseres til det bedre ved et OL, bra infrastruktur så lenge RUTER skjerper seg, og ikke minst et suverent publikum. Og skøyter kan godt arrangeres på Hamar.

Lenke til kommentar

Du kommer med noen gode punkter, hadde likevel absolutt ikke hatt noe imot OL i Tromsø "Nordens Hovedstad". Er så lett for oss som bor på denne balle steinen her nede og glemme hele Norden. Er nok enig i at det hadde vært best/ mest praktisk med OL i Oslo. Spesielt med tanke på kollektivtrafikk, folketall og at det er mer utbygget osv. Men å si at det er mindre bruk for sports haller og lignende opp i nord er bare dumt og trangsynt, er nok av mennesker der som også har brukt for det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Let's face it, blir det OL i Norge så blir det nesten garantert i Oslo/på østlandet. Jeg bor ikke i Oslo, jeg liker ikke Oslo, men jeg ser også at det bare blir litt dumt å begynne å tenke på å arrangere OL i Norge andre steder, rett og slett fordi det fort blir for dyrt, for upraktisk og dermed liten sjanse for at det blir gjennomført - som vi så med Tromsø. Jeg er dritsugen på et OL til Norge, og som ikke-Oslo-er støtter jeg gjerne opp om Oslo som kandidat, rett og slett bare for at det skal være størst mulig sjanse for at vi kan få arrangere et OL igjen. Det er på tide når året er 2022 eller senere, hva venter vi på? Oslo har arrangert VM på glimrende vis, og med 11 år til skulle vi nok fått til et jævla bra OL også. Det burde hvert fall ikke stå på entusiasmen fra folket og publikum. Klart det er mye som må ordnes i forbindelse med et OL og mye penger som brukes, men det gir også utrolig mange verdier som er knyttet til å arrangere OL, det er verdt det. Sats på den byen som er best rustet til å arrangere og som har størst sjanse for å lykkes, og kjør på.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er nok der som kanskje vil bruke det, men for eksempel fire haller? Selv i Tromsø vil det nok ikke være bruk for det. Selvfølgelig trengs det der oppe, men jeg tror ikke den mengden trengs. Det vil gjøre at det kan bli en del bedre utvikling av talenter om det kommer, det er det ingen tvil om.

Husk at det må en helvetes mange ekstrahoteller og diverse for at det skal kunne gå opp. Eventulet nedtagbare leiligheter/hybler slik som det ble brukt på Lillehammer. Det kanskje største som taler til Oslo er det at det vil koste en del mindre vil jeg tro. Husk at Oslo allerede har Kollen, bare der er det spart en utrolig mengde med penger. I Tromsø må alt bygges.

Det er ingen tvil om at Tromsø kan arrangere et eget godt OL, men jeg vil si forutsetningene taler til Oslos fordel. Det hadde nok blitt noe spesielt med OL i Tromsø, men du så jo hvordan det gikk til slutt med den forrige søknaden. Gikk opp for de fleste at det ville bli ufattelig dyrt, rett og slett.

Lenke til kommentar

Jeg tenker litt slik at hvis Norge først skal søke om OL så hadde det vært jæklig kult om det ble Tromsø. Men samtidig så virker det umulig. Enormt mye penger for noen ukers fest. Det hadde gjort vondt for meg å forsvare det som finansminister når vi vet hvor mye penger som trengs til andre ting, spesielt i nord. Mange kjenner nok til lokalsykehussaken(e) f. eks. I tillegg, etter å ha bodd i Tromsø i et og et halvt år ca. så har det gått opp for meg hvor mange hull det er i infrastrukturen som et OL ikke ville taklet. Så klart ville den blitt utbedret, men det hadde kostet gress. Eneste fordelen er at det sjelden er tåke. :p

Et OL i Oslo derimot kan langt lettere forsvares, på alle måter. Men det hadde ikke blitt like sensasjonelt. Uansett, skulle jeg ha stemt om OL i Oslo så hadde det blitt JA.

Lenke til kommentar

Eneste fordelen er at det sjelden er tåke. :p

Men du risikerer i steden for ekstremt mye mer vind enn i Oslo. Mye større sjanse for ekstremvær der.

Det eneste dere glemmer er det økonomiske aspektet. OL er svindyrt.

Og nettopp derfor er det Oslo som passer best. Her er allerede en del bygget og som samtidig holder høy kvalitet. Og med allerde en god mengde med hoteller er Oslo mye bedre rustet fra starten av.

Lenke til kommentar

Eneste fordelen er at det sjelden er tåke. :p

Men du risikerer i steden for ekstremt mye mer vind enn i Oslo. Mye større sjanse for ekstremvær der.

Klart. Når det snør i Tromsø, da snør det f.eks. Eller det kan være all mulig drittvær i februar/mars her oppe. Men vind er vel først og fremst et problem i hoppbakken. Og der kan det gjøres mye med å bygge inn/skjerme.

Lenke til kommentar

Husk at det er andre øvelser som også sliter med vind. Skiksyting for eksempel. Med for mye vind kan det fort bli utsatt eller kansellert. Det er en utrolig risk. Et annet problem med vinden er at om det først er kaldt og det blåser mye blir den effektive kulden ekstrem. Opplevde det temmelig godt i Bodø i fjor vinter. Har opplevd det i år og, men ikke like ille som i fjor.

Jeg prøver ikke sverte Tromsø på noen måte, det kunne blitt temmelig spektakulært. Det er bare en del faktorer som gir Oslo en større fordel både i søking og penger/utførelse av lekene.

Lenke til kommentar

Penger kan vel ikke være et problem når vi bruker flere millioner på annet tull som feks et Opera hus. Jada, OL er dyrere enn det men uansett.

Uten å forsvare prisen på Operahuset, så må jeg inrømme at det bygget er jævla fint.

Lenke til kommentar

Penger kan vel ikke være et problem når vi bruker flere millioner på annet tull som feks et Opera hus. Jada, OL er dyrere enn det men uansett.

Uten å forsvare prisen på Operahuset, så må jeg inrømme at det bygget er jævla fint.

Synd området rundt er et eneste stort høl. :(

Lenke til kommentar

Mener du ærlig talt at Vestlandet er best egnet til å arrangere et VINTER-OL?

Spørs hvor mye penger og arbeid de vil gjøre for å få Vestlandet til å være best egnet.

Operahuset ble fi t ja, men det kostet mye og var det nødvendig? Neppe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...