Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når kan du tenke deg å gifte ?

Anbefalte innlegg

mann kan ikke klappe med ei hånd.

Å? vil du se?

Hehe, det er sant det. Men har fremdeles 6 år igjen før jeg er 30, mye kan skjer på kort tid.

hehe, jeg vet at du kan prøve å klappe med ei hånd men du trenger kraft og energi hehe

litt tungt da,

ja lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer aldri til å gifte meg. Hvis min utkårede må gifte seg, så er ikke vedkommende noe for meg. Hvorfor i alle dager skal jeg få en fiktiv guds eller statens velsignelse for å være sammen med dama jeg elsker? Jeg ser ingen som helst grunn til det og derfor ingen grunn til å gjøre det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ekteskap for meg var synonymt med oppholdstilatelse for kjæresten. Det ble veldig tydelig hva ekteskap faktisk er. Papirarbeid og kontrakter. Forholdet i seg selv er på ingen måte avhengig av det. Hadde det ikke vært behov for det så er jeg ikke sikker på om vi hadde vært gift nå. Hadde i det minste utsatt det.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Vet ikke helt, kanskje rundom 30 årene.

Hva ekteskap betyr for meg.

Jeg har kun tenkt å gifte meg én gang, og føler at et ekteskap bør vare livet ut. Er vel en som setter verdien av et ekteskap rimlig høyt og ville ALDRI vært utro eller lignende.

Men jeg lever kanskje i en drømmeverden, føler at dagens ekteskap ikke varer stort lengre enn noen par år før de går fra hverandre.

Endret av -Léon-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har nok rett i det siste du nevner, -Léon-. Jeg mistenker det har noe med at folk ikke setter ekteskap så høyt og at det heller betyr «nå har vi vært sammen en stund» enn «vi har (med stor sikkerhet) tenkt å tilbringe resten av livet sammen».

Sett bort i fra at jeg ikke har tenkt å gifte meg, så har jeg nok samme syn på ekteskap som deg; det bør vare livet ut.

Lenke til kommentar

Jeg giftet meg da jeg var 21, og er fremdeles gift i dag (25 år). For meg var/er det det riktige valget for oss.

Har aldri vært den som har gått rundt og drømt om ekteskap og bryllup, men da jeg traff mannen min så føltes det riktig.

Selvfølgelig MÅ man ikke gifte seg for å ha et lykkelig og stabilt forhold, men det er som de sier i reklamen - har du lyst, har du lov.

Jeg synes det er fint å være gift. For meg er det et symbol på at vi ønsker å dele resten av livet sammen. Jeg satte pris på at mannen min ønsket det samme som meg, og synes det er flott å kunne vise omverden at det er "oss". Jeg går med gifteringen på meg hver dag, og det samme gjør mannen min. Synes det er betryggende at andre kan se at han er opptatt ;)

Det er jo praktiske aspekter ved å være gift også. Økonomisk, rettslig osv. :)

Skulle jeg en dag bli skilt, så hadde jeg nok ikke giftet meg på nytt igjen. Hadde nok mistet litt "troen på ekteskapet". For meg betyr ekteskap at man kjemper for å holde sammen. Man jobber seg gjennom problemer, og gir ikke opp ved minste motstands vei.

Lenke til kommentar

For meg er et ekteskap og festen som følger med en feiring av kjærligheten mellom 2 mennesker. Om det er med guds eller naboens velsignelse er forøvrig mindre viktig.

Selv synes jeg det var overraskende artig å gifte meg, og jeg vil anbefale andre å ta den helt ut selv. Det koster en formue, men gjøres bare en gang i livet (litt som russetiden).

Lenke til kommentar

Jeg er i et forhold og har tenkt å gifte meg med ham. Vi er begge unge, jeg 21 og han 23, og vil begge gifte oss, men det betyr ikke at vi har startet bryllupsplanleggingen. Vi er ikke forlova, noe vi venter med til vi er blitt litt mer etablerte og med en mer stabil økonomi (om jeg ikke plutselig blir overraska en dag, man kan jo håpe ;) )

For meg er ekteskap, og forlovelse, noe stort og "høytidelig". Jeg ville aldri giftet meg bare for å gifte meg. Det er noe jeg vil gjøre når tiden er der, vi er noenlunde etablerte og det er noe jeg vil gjøre for å vise at det er ham jeg vil ha, resten av livet. Også er det jo og spennende med tanken å få være prinsesse for en dag ;)

Skal forresten ikke gifte meg i kirke! Ingen av oss er religiøse og vi har derfor ikke ønske om å gifte oss i kirke, men et utendørsbryllup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...