samanta1 Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Hei Jeg ønsker å spørre hva er vanlig her i Norge når det gjelder ekteskap, kan du tenke deg å gifte deg med h*n du elsker? og hva med alderen ? og hvordan vil du at h*n skal være før du kan tenke deg å gifte med ? betyr det mye for deg ordet ekteskap ? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Jeg har ikke tenkt å gifte meg. 3 Lenke til kommentar
slacky Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Du stiller et vanskelig spørsmål! Jeg håper å få nådd frem til ekteskap en dag, for meg så spiller alderen ingen rolle (er 21år), heller mer at vi kjenner hverandre... Hvordan hun skal være før vi gifter oss? Slik som hun altid er, vil jeg si! For meg betyr Ekteskap at en er trofast, fra første til siste stund. Selv de dager en føler å bare kaste alt til helvette, og gi blanke å stikke.. De skal stå sammen uansett. Slike tider møter alle, ikke så mange står sammen etterpå, er jo så mye enklere å bare drite å dra. Ekteskap betyr også mye mer.. Jeg klarer ikke sette ord på hver tanke, men men.. (= Men, jeg kan ikke forestille meg noe som jeg ikke kjenner.. Jeg har vært der jeg tenkte å forlove meg med ei.. Etter nesten 3år sammen, vi hadde bodd sammen en periode (ett års tid).. Og jeg var klar for å gjøre dette.. Men hun snudde, og stakk før den tid. Jeg hadde satt opp mine håp for en gang i mitt liv, og der forsvant det... så utrolig fort. Det er ikke så mange som ønsker dette i min alder.. Flere bare ønsker å "leve livet som ung", flørte med alle de er lysten på. Og jeg skjønner dem godt, det er jo stas ;D Men, det er bare ikke noe for meg.. Må jo uansett "flørte rundt", bli kjent med en del.. For å finne noen jenter, intill jeg møter ei som ikke stikker :-) Endret 8. mars 2011 av tROOP4H 2 Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Samboer og 1 barn sammmen, jeg vil ikke gifte meg - hun vil. Rett og slett fordi jeg ikke orker alt oppstyret med det. Har sagt vi kan gifte oss i tinghuset uten gjester og fest, men det var visst ikke så interessant for henne. Jeg er 26, hun 24. Min onkel ble forøvrig 'tvangsgiftet' da han skulle adoptere. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 jeg har sagt til meg selv at jeg skal være gift og ha unge® før jeg blir 30... Tiden forsvinner fra meg... kanskje jeg burde gjøre noe med det, enn å sitte her på LAN Lenke til kommentar
Mikaeru Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg kunne vel tenkt meg 25 eller noe sånt jeg da, er 17 nå. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Vanskelig å si i en alder av 18, men jeg har lyst å slå meg ned i en senere alder, og gjerne lage minst mulig ut av partnerskapet. Jeg vil nok gå med på tradisjonelt bryllup om hun er veldig interessert i det. Men ser egentlig ikke noe poeng i å gifte seg, foruten om de økonomiske fordelene. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 når det føles rett! 2 Lenke til kommentar
nnys Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Det må i hvert fall være med en jeg virkelig elsker, og som jeg har vært sammen med i flere år. Å gifte meg før jeg er godt etablert, er uaktuelt. Man lever bare én gang, så dette ønsker jeg virkelig å oppleve en vakker dag i fremtiden! Endret 7. mars 2011 av Frk. Snasen Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Eg har vært gift. Giftet meg i en alder av 22 år og skilte meg i en alder av 25 år. Angrer ikke på selve ekteskapet, men eg kommer ikke til å sette meg som et mål å gifte meg igjen på et senere tidspunkt. Bortkastet tid og bortkastet penger(mener eg). Om neste partner ønsker å gifte seg så vil eg vurdere det i det tilfellet, men med mindre eg endrer mening vil eg mest sannsynlig ikke gifte meg igjen. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Skal ikke gifte meg, blir som å betale for trøbbel. Lenke til kommentar
samanta1 Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Du stiller et vanskelig spørsmål! Jeg håper å få nådd frem til ekteskap en dag, for meg så spiller alderen ingen rolle (er 21år), heller mer at vi kjenner hverandre... Hvordan hun skal være før vi gifter oss? Slik som hun altid er, vil jeg si! For meg betyr Ekteskap at en er trofast, fra første til siste stund. Selv de dager en føler å bare kaste alt til helvette, og gi blanke å stikke.. De skal stå sammen uansett. Slike tider møter alle, ikke så mange står sammen etterpå, er jo så mye enklere å bare drite å dra. Det betyr også mye mer.. Jeg klarer ikke sette ord på hver tanke, men men.. (= Men, jeg kan ikke forestille meg noe som jeg ikke kjenner.. Jeg har vært der jeg tenkte å forlove meg med ei.. Etter nesten 3år sammen, vi hadde bodd sammen en periode (ett års tid).. Og jeg var klar for å gjøre dette.. Men hun snudde, og stakk før den tid. Jeg hadde satt opp mine håp for en gang i mitt liv, og der forsvant det... så utrolig fort. Det er ikke så mange som ønsker dette i min alder.. Flere bare ønsker å "leve livet som ung", flørte med alle de er lysten på. Og jeg skjønner dem godt, det er jo stas ;D Men, det er bare ikke noe for meg.. Må jo uansett "flørte rundt", bli kjent med en del.. For å finne noen jenter, intill jeg møter ei som ikke stikker :-) Det er helt riktig det du sier jeg er selv gift og er 22 år og har et barn , her i Norge så er det ikke så vanlig å vøre gift i denne alderen, men som du sier ekteskap er at en er trofast og det er vi heldighvis og er veldig glad i hverandre, synd of trist at hun snudde, sånn bør man ikke være, det er ikke vanlig i våres land. Men lykke til Lenke til kommentar
samanta1 Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Samboer og 1 barn sammmen, jeg vil ikke gifte meg - hun vil. Rett og slett fordi jeg ikke orker alt oppstyret med det. Har sagt vi kan gifte oss i tinghuset uten gjester og fest, men det var visst ikke så interessant for henne. Jeg er 26, hun 24. Min onkel ble forøvrig 'tvangsgiftet' da han skulle adoptere. kjedelig med tvansgift, jeg vet ikke hvorfor folk setter grenser på vanskelige ting når det gjelder ekteskap, jeg synes folk skal være som de er uansett om de er gift eller om de er sammboer, det er bare min menning lykke til Lenke til kommentar
samanta1 Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 jeg har sagt til meg selv at jeg skal være gift og ha unge® før jeg blir 30... Tiden forsvinner fra meg... kanskje jeg burde gjøre noe med det, enn å sitte her på LAN hehe, ja det må du kanskje, det er greit å gjøre noe med livet enn å sitte og se på hvor fort tiden går, for å få noe må du selv gjøre noe, mann kan ikke klappe med ei hånd. Jeg kunne vel tenkt meg 25 eller noe sånt jeg da, er 17 nå. du er ung nå, bra at du tenker å vente til 25 for da er du bedre på å forstå hva betyr ekteskap og hva er ansvaret lykke til Lenke til kommentar
megirl Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg tror ikke på ekteskap. Jeg har erfaring sett at det er verre å leve i et ekteskap enn i et samboerskap, så jeg ønsker ikke å gifte meg. Hverken i dag eller om 10 år. Lenke til kommentar
samanta1 Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Vanskelig å si i en alder av 18, men jeg har lyst å slå meg ned i en senere alder, og gjerne lage minst mulig ut av partnerskapet. Jeg vil nok gå med på tradisjonelt bryllup om hun er veldig interessert i det. Men ser egentlig ikke noe poeng i å gifte seg, foruten om de økonomiske fordelene. Jeg forstår nå er du ung til å tenke på det, men bra at du har tanke om det, jeg synes ikke at folk skla tenke bare på økonomien når det gjelder ekteskap, for det er ikke den viktigste, for min del det viktigste er at det er et stor kjærlighet og at dere kommer til å få barn og det er viktig for barn at mor og pappa er i lagg, når det er ekteskap så er dem mer tryggere på at dem blir sammen til døden, men samboer og kjærster er ikke noe jeg kan stole på det er bare min menning lykke til Det må i hvert fall være med en jeg virkelig elsker, og som jeg har vært sammen med i flere år. Å gifte meg før jeg er godt etablert, er uaktuelt. Man lever bare én gang, så dette ønsker jeg virkelig å oppleve en vakker dag i fremtiden! Ja, lykke til Lenke til kommentar
samanta1 Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Eg har vært gift. Giftet meg i en alder av 22 år og skilte meg i en alder av 25 år. Angrer ikke på selve ekteskapet, men eg kommer ikke til å sette meg som et mål å gifte meg igjen på et senere tidspunkt. Bortkastet tid og bortkastet penger(mener eg). Om neste partner ønsker å gifte seg så vil eg vurdere det i det tilfellet, men med mindre eg endrer mening vil eg mest sannsynlig ikke gifte meg igjen. Jeg vet ikke hva vær grunnen, men jeg tenker at alle vil få problemer i livet og vanskelig situasjoner men om det er noe ekte kjærlighet der så vil det ikke være vanskelig og fortsette sammen i det ekteskapet, men alle har jo sine grunner, i våres kultur og religion så er ikke ekteskap for å dele penge og hus og alt det her sammen, men det er mer om at du skal beholde deg til en person og få barn med den personen som du vil at han skal være pappaen til ungene dine og at dere er glad i hverandre og kan leve sammen til døden, jeg er 22 og er gift og har et barn og har nå vært gift i 3 år, og jeg angrer ikke på noe i et sekund heler, for jeg er glad fordi jeg beholder kunn til den personen som fortjenner meg og er glad i meg og aksepterer meg som jeg er og er med meg i det gode og vondte ,jeg sier det for å vise deg at det finnes noe som heter ektekjærlighet og ekteskap og alt kan gå som dere selv vil, og jeg personlig har ikke giftet for å skile meg, når man velger å gifte seg må mann holde seg til det. For det er ikke noe klær som du må bytte hver eneste gang du ikke liker. jeg sa min menning håper du ikke misforstår:) lykke til Skal ikke gifte meg, blir som å betale for trøbbel. hehe, jeg vet ikke hvordan du ser på det å være gift, eller hvordan er det å gifte her i Norge? får mann trøbbel? Lenke til kommentar
samanta1 Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg tror ikke på ekteskap. Jeg har erfaring sett at det er verre å leve i et ekteskap enn i et samboerskap, så jeg ønsker ikke å gifte meg. Hverken i dag eller om 10 år. Ja vel, det er ditt liv, men ekteskap er ikke verre enn noe i mitt øyne, lykke til Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Aldri. Å gifte seg er å gi etter for samfunnets konvensjoner. Så gitt at mitt livs kjærlighet ikke setter et ultimatum om at jeg må dra meg i kirka og jeg tror det blir vanskelig å finne et bedre alternativ enn henne. Så blir det vel et "kanskje". Om dette kanskje skjer. Så er tidspunktet: "når det føles riktig". 1 Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 mann kan ikke klappe med ei hånd. Å? vil du se? Hehe, det er sant det. Men har fremdeles 6 år igjen før jeg er 30, mye kan skjer på kort tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå