... nei. Bare nei. Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Hei! Har planer om å selge pc'en min og tenkte å høre med dere om hva dere syntes om pris osv.. Oppsettet er som følgende: CM Storm Sniper Asus P5k Asus 285 top 1 GB Core 2 duo E8600 OCZ reaper 8 GB Zalman CNPS9700 NT Corsair TX 750W Samsung Spinpoint F1 1 TB Nec AD-7240S Sort Pcen drar alt av spill i dag uten problemer og er meget stille om en skrur ned viftene på tårnet... Tenkte meg kanskje noe mellom 7.000 og 8.000 kr Er det noen som har noen meninger? enig i prisen, eller ikke? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Er dette en splitter ny maskin eller en gammal haug? Du må alltid sammenligne med hvor mye du må ut med for samme ytelse i en ny maskin og jeg mistenker at det faktisk vil bli billigere med en ny. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Prisen bør du strengt tall halvere. Grunnen til det er enkel. "Gammel" cpu/gpu/ram teknologi. Det er jo allerede kommet 2-3 nye gen. på alt. For 7-8000kr får man noe langt bedre nytt. Så en som ganske "desperat" solgte noe tilsvarende på avforum. Gikk vel fra rundt 6000,- til 3500,- i løpet av et par ukers tid. Noe svakere var maskinen men ikke mye. 4000,- om du er heldig. Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Dette er ikke en "gammal haug", men heller ikke state of the art... KJøpte delene for rundt halvannet år siden og måtee punge ut med ca. 12.000 kr. er meget påpasselig med alle deler og skifter kjølepasta, renser osv veldig ofte så slitasjen er minimal... Vet naturligvis at det har kommet nye deler i løpet av tiden jeg har hatt pc'en, men iogmed at de delene jeg kjøpte var så bra som de var i sin tid, er ikke forskjellen så enorm... hvis en tar en rask titt på f.eks. komplett sine pc'er må man fort ut med 7.000 for å nærme seg... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Og da er det jo det folk velger å gjøre kontra kjøpe en maskin med nesten utgått garanti. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Saken med brukte maskiner og definitivt med selvbygde er at en evt. kjøper aldri har noen garanti for at delene er blitt behandlet bra. Bare dette ene punktet senker prisen betraktelig i mine øyne. En ny maskin med samme ytelse vil sikkert koste bortimot 6-7000kr, mens din tross alt er brukt. Man kan ikke da forvente at noen er villig til å kjøpe en brukt maskin for prisen av en ny i samme sjikt. 4-5000 er nok den bitre sannhet, men selvfølgelig kan "Drar Crysis!" være nok til at noen.. ehm, ukompliserte mennesker biter på til en høyere pris. Endret 7. mars 2011 av Komakino Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 hehe^^ får prøve å legge den ut til 7.000 og se hva som skjer Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Tipper du må jekke deg ned til 4000-5000 Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Var innom finn, og ser pc'er med omtrent like specs (noe opp og ned, mye rare løsninger! ) fra 5.500 til 6.999 Får vel legge meg mellom dette jeg også Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Det er ingenting i veien for å prøve seg. Får du solgt den for 7 så er det ikke din skyld at kjøper ikke er oppdatert. Personlig ville jeg nok følt meg som en kjeltring men det er nå meg. 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Men er disse som er lagt ut på Finn solgt? Neppe. Det hjelper ikke at annonsene ligger på Finn og støver ned. Det tyder på overpris. Her har du en "tilsvarende" PC til 5k. Den har ligget der i 3 uker nå, og er hverken alene eller unik. Regner med den blir liggende ei stund til. Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Nå har jeg jo oppdatert meg litt her jeg også, og vil ikke prøve å lure noen! men det mener jeg selv jeg ikke gjør heller. Det systemet du henviser til er både eldre og en god del dårligere enn mitt, og det vill vært dårlig å sammenligne de to. Både sjermkort og CPU er omtrent et år eldre... Uten å legge så stor vekt på det så har også denne selgeren lager en forferdelig annonse i tillegg til at han bor litt ute på bygda... noe jeg mener er et minus når en må/burde komme å hente pc'en... Endret 7. mars 2011 av It's all about the lolz Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Som i mine øyne setter meg på rundt 6.000 kr... Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Legg deg på 4500 ,- om du vil bli kvitt den før den er verdt enda mindre Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Nå har jeg jo oppdatert meg litt her jeg også, og vil ikke prøve å lure noen! men det mener jeg selv jeg ikke gjør heller. Et generelt råd er, består det rødmetesten så er det "ok". Dvs, at om du kan gjøre noe uten å risikere å rødme så er det greit. Grovt skrevet. Det systemet du henviser til er både eldre og en god del dårligere enn mitt, og det vill vært dårlig å sammenligne de to. Både sjermkort og CPU er omtrent et år eldre... for ikke å snakke om billigere! (også på den tiden...) Vel, hvem er målgruppen da? De som faktisk vet at det er en stor forskjell på ditt system og hans eller de som synes de ser like ut men den andre er billigere? Førstnevnte gruppe vil sannsynligvis kjøpe delene selv, nye, og bygge maskinen for egen hånd. Den andre gruppen ser ikke forskjellen, og går sannsynligvis for den billigere. Uten å legge så stor vekt på det så har også denne selgeren lager en forferdelig annonse i tillegg til at han bor litt ute på bygda... noe jeg mener er et minus når en må/burde komme å hente pc'en... Nå vet eg ikke hva du anser som bygd, men vi snakker om Drammen her og det finnes sikkert personer i det området som vil kjøpe seg en maskin. Alle bor ikke i Oslo Eg kom tilfeldigvis over en tidligere tråd du hadde om at maskinen fryser om du kom borti den. Eg tar det nesten for gitt at det er en annen maskin du snakker om, eller at problemet er løst. Lenke til kommentar
... nei. Bare nei. Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Ja hadde et problem med en defekt harddisk! klarte til slutt å finne ut av det og kjøpte en ny harddisk, så det er ikke et problem lenger Får vel se litt hva som skjer, mulig jeg går litt ned i pris for å få litt fart på sakene... Ellers kommer jo TG om ikke så lenge! Så markede for brukte spillpcer går forhåpentligvis litt opp om ikke lenge Endret 7. mars 2011 av It's all about the lolz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå