jessejones Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Hei,Jeg skal i militæret da den tiden kommer.... Så har tenkt inn i militær , også delta politiet , jeg har dårlig karakter fra ungdoms skole ganske dårlig 2,6 elns , så skal jeg neste år inn på bygg og nalegg linje , etter det skal jeg inn i militære vist jeg kommer inn , og så lurer jeg på om jeg kan søke på Beredskapstroppen delta, med disse karakterene jeg har ? etter militære. eller er ikke det noe og si om ungdoms karakterer ? siden jeg hørte mann må ha gode karakter og det har jeg ikke Jeg trenger jo ikke å gå på almen får å søke på Beredskapstroppen politiet etter militær ? hva slags tester må mann ta når man skal inn i militære ? jeg har ganske lyst å bli politie etter militære , ikke vanlig politi menn sånn swat delta politi! Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
HOK Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) For å komme inn i beredskapstroppen må du først ha gått politihøgskolen og deretter jobbet minst ett år som politibetjent. For å komme inn på PHS må man ha over fire i snitt fra videregående, og minst karakteren tre i norsk. Du vil med andre ord måtte jobbe på skolen skal du komme inn i beredskapstroppen. Hvorfor så dårlige karakterer på ungdomsskolen? For å søke PHS, og da senere beredskapstroppen, må du ha generell studiekompetanse. Dette kan du få ved å gå to år bygg og anlegg, for deretter å ta allmenn påbygning. Dette vil gi deg generell studiekompetanse. Karakterene dine fra ungdomsskolen vil ikke være tellende utover det å komme inn på videregående opplæring. Du sier så fint at du ikke vil bli vanlig politi, men "swat delta politi". Du må nok innse at det er langt i fra filmen SWAT, og du skal derfor ikke gå rundt og tro at du er LL Cool J. For å komme inn i militæret trenger man ikke å ta noen fysiske tester. Unntaket er selvfølgelig Fallskjermjeger, Kystjeger, Marinejeger osv. Jeg vil allikevel anbefale deg å trene til militæret da det er en enormt stor hjelp å være i fysisk god form. Ikke bare blir tjenesten lettere i form av den fysiske aktiviteten, men det psykiske blir også lettere. Til slutt; jobb på skolen, tren ræva av deg og sett deg litt mer inn i hvordan ting foregår. Som sagt, ting er ikke som på film. Feil av meg å tenke troll? Tenker det samme selv, men er såpass mange som faktisk tenker akkurat det samme, så like greit å gi et realt svar. Endret 6. mars 2011 av HOK Lenke til kommentar
jessejones Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 For å komme inn i beredskapstroppen må du først ha gått politihøgskolen og deretter jobbet minst ett år som politibetjent. For å komme inn på PHS må man ha over fire i snitt fra videregående, og minst karakteren tre i norsk. Du vil med andre ord måtte jobbe på skolen skal du komme inn i beredskapstroppen. Hvorfor så dårlige karakterer på ungdomsskolen? For å søke PHS, og da senere beredskapstroppen, må du ha generell studiekompetanse. Dette kan du få ved å gå to år bygg og anlegg, for deretter å ta allmenn påbygning. Dette vil gi deg generell studiekompetanse. Karakterene dine fra ungdomsskolen vil ikke være tellende utover det å komme inn på videregående opplæring. Du sier så fint at du ikke vil bli vanlig politi, men "swat delta politi". Du må nok innse at det er langt i fra filmen SWAT, og du skal derfor ikke gå rundt og tro at du er LL Cool J. For å komme inn i militæret trenger man ikke å ta noen fysiske tester. Unntaket er selvfølgelig Fallskjermjeger, Kystjeger, Marinejeger osv. Jeg vil allikevel anbefale deg å trene til militæret da det er en enormt stor hjelp å være i fysisk god form. Ikke bare blir tjenesten lettere i form av den fysiske aktiviteten, men det psykiske blir også lettere. Til slutt; jobb på skolen, tren ræva av deg og sett deg litt mer inn i hvordan ting foregår. Som sagt, ting er ikke som på film. Feil av meg å tenke troll? Tenker det samme selv, men er såpass mange som faktisk tenker akkurat det samme, så like greit å gi et realt svar. tussentakk. Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Forsvaret skal idag, eller fra starten av 2011 begynne med fysiske tester på sesjon for å selektere de som er best rustet til også førstegangstjeneste så en ok fysisk form er ikke negativt. Jeg tror riktignok ikke at de har begynt med dette enda på sesjon selv om det var planen. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Har du no link til hvor det evt står? Mener jeg leste noe om det på mil.no for ett par år tilbake. Svenskene gjør det visst slik, og det var flere i det Norske forsvaret som også ville ha inn denne ordningen. Lenke til kommentar
jessejones Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 men jeg har skjerpet meg jobber godt på skolen nå , og skal jobbe ganske godt på vgs , skal jobbe helt vilt! jeg har ingen problemmer , har go kondis , har gått på boksing i 2 år , men har slutta og begynte og trene på trivsel , styrke trening , jeg kan svømme , jeg ser ganske godt har go syn , hører ganske godt , jeg er i go form altså. har ingen problem med kropp. jeg har gjort små ting som crime når jeg var 13-14 , knuste vindue , og har stjelt voks da jeg var 15 , men jeg var på konfliktråde eller åssen det staves , så er alt øddelagt for meg ? jeg angrer skikkelig at jeg gjorte dette , siden drømmen min er å bli politi , har altid likt den jobben siden jeg var liten alt små crime jeg gjorte går jo vekk etter 5 år ? om ikke jeg gjør noe galt igjen elns ? Lenke til kommentar
HOK Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Tren ennå mer. Jo bedre form du er i, jo bedre er det. Dette blir vanskelig for meg å svare på. Jeg ville sendt en mail/ringt til PHS og forhørt meg om det. Du finner sikkert kontaktinformasjon på hjemmesidene til PHS. Endret 7. mars 2011 av HOK Lenke til kommentar
jessejones Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 okey , kan ikke jeg bare høre med politie om det ? siden skal dit i dag og høre Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Rettskriving kan også være en egenskap du bør lære deg... Dette var derimot ikke frekt ment... men rettskriving og greie norsk kunnskaper bør vel være litt obligatorisk hvis man skal bli politi? Kan jo hende du har dysileksi så klart.. å hvis du har det, så kan du dog se bort fra innlegget mitt, og da sender jeg også en beklagelse hvis du følte deg støtt. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 okey , kan ikke jeg bare høre med politie om det ? siden skal dit i dag og høre Det er vel så og si det jeg sa. Så ja, du kan høre direkte med politiet. Lenke til kommentar
jessejones Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Hehe nei da , er ikke sånn Lenke til kommentar
2cool Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Ettersom du er <12 år og så vidt har lært deg å skrive ville jeg ikke bekymret meg så mye om fremtiden enda. Du skal leke å ha det gøy, ikke skrive løgner her om at du går på ungdomsskole+. Lenke til kommentar
jessejones Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 går jo på ungdomsskole ? i 10ende Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
jessejones Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 æ kan russisk , chechensk , polsk , litt engelsk og litt norsk , siden har bodd i norge kun 3år Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Uvesentlig. Kan du NORSK godt nok? Lenke til kommentar
jessejones Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Neei men kommer jo til og lære da , har jo 3 år på meg kan litt , kan ikke stave riktig lissm Lenke til kommentar
HOK Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Uvesentlig. Kan du NORSK godt nok? Er jo ikke totalt uvesentlig at man kan flere språk da. Som politi er man jo ikke bare borti etniske nordmenn som har snakket norsk siden man ble født. En politibetjent som behersker flere språk er nok en sårt ønsket ressurs, spesielt i Oslo politidistrikt. Lenke til kommentar
jessejones Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 greit å kunne da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå