Itw Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Heisann Er jo evigheter siden jeg har lagt ut noen bilder her, så er på tide. Har hatt K-5 i hus en stund nå, og må si det funker, er jo verre med meg Men i så fall skulle arrangeres cross her i Hammerfest på lørdag, ble dessverre avlyst pga været, men det kom seg ettervert og fikk tatt en del bilder, da de valgte og kjøre trening i stede. Snøscooter er jo en av mine lidenskaper, og her er jo vinkler på bilder alt, for og få farten og action i bildene. Så hiver ut disse, for og se hva man alltids kan gjøre bedre. Fører er Nr 72 Kenneth Harila fra Vadsø Har dette og ett rett etterpå som er litt nærmere, men mindre bakke under bildet. Veldig usikker på hvilket som funker best. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Det nederste funket best, der var det minst rot rundt. Likevel, høyspentledningen forstyrrer veldig, det gjør også den lyse himmelen. Du brukte også litt for lang lukkertid, så bildet ble litt uskarpt. Motivet er bra, og det er fint med snøen i bakgrunnen, men jeg savner at det er litt mer snø der.. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Ja litt uklart kanskje, prøver og holde lukkertid rundt 4-500 for og ikke fryse beltet, har også satt fokusen på panseret, og ikke hjelmen som jeg burde. Passerer med god fart og noen meter unna. Himmelen var litt vanskelig da solen var på venstrekanten. Prøvde og stå med sola i ryggen, men der fikk jeg bare bilde av scootern under. Du sier mere snø, første bildet har jo mere snø, men er det brakken som ødelegger det. Nå prøver jeg og vinkle bildene litt oppover for og få litt mere høyde, da det ser mere spektakulært ut, men det gjør klart mye luft mellom bakke og scooter. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Ja litt uklart kanskje, prøver og holde lukkertid rundt 4-500 for og ikke fryse beltet, har også satt fokusen på panseret, og ikke hjelmen som jeg burde. Drit i beltet, vi vet at det går rundt uansett. Himmelen var litt vanskelig da solen var på venstrekanten. ? Du sier mere snø, første bildet har jo mere snø, men er det brakken som ødelegger det. Ja, mer snø, men flytt deg så brakken ikke er der. Eller noe. Brakken må bort. Nå prøver jeg og vinkle bildene litt oppover for og få litt mere høyde, da det ser mere spektakulært ut Da må du overdrive, og du må zoome ut, så det ser enda høyere ut. Prøv å bruke polariseringsfilter, da blir himmelen finere, da kan du ta sånne bilder du snakker om. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 He he er ikke alle som vet det snurrer rundt... Prøver etter beste evne og panorere, men er ikke enkelt når det kommer i mot som dette. Pokker ja polariserings filter, det er det jeg mangler, har enda ikke surret meg til og kjøpe det. Blir nok en tur på ebay i dag. zoom ut ja, går bare rundt og smiler over autofokusen på k-5 i forhold til gx-10 så kan hende jeg går noe nermere pga det med zoom. Står ca 2-2,5m unna der de hopper over, kunne nok trekt meg noe lengere unna ja. Er ganske nært for og kunne vinkle noe oppover. Flott mye og huske til neste gang her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå