playjon Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Jeg lurer på om noen her inne kan hjelpe meg med et problem jeg har. Jeg ønsker å hente informasjon automatisk fra fotball.no eller speaker.no for å så lage en egen tabell på min hjemmeside. http://fotball.speaker.no/FiksFotballdataClient/ft.aspx?scr=table&ftid=125714 http://www.fotball.no/System-pages/TabellTermin/?tournamentId=125714 Er dette noe som er vanskelig å gjøre? Evt. hva kan jeg gjøre? Jeg ønsker å hente både tabell og terminlisten. Må bare beklage om jeg poster i feil kategori. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Ettersom jeg ikke kan se noen rss/atom-ikoner på fotball.no, så blir det litt styr, men fullt mulig. Du kan bruke feks php til å hente sideinnholdet, og dermed gå gjennom html-koden manuelt og hente ut aktuell informasjon med strengmanipulasjonsfunksjoner. Du kan også laste den i iframe, men da blir det fortsatt fotball.no sitt design på tabellen. Lenke til kommentar
playjon Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Ettersom jeg ikke kan se noen rss/atom-ikoner på fotball.no, så blir det litt styr, men fullt mulig. Hva med speaker.no ? Du kan bruke feks php til å hente sideinnholdet, og dermed gå gjennom html-koden manuelt og hente ut aktuell informasjon med strengmanipulasjonsfunksjoner. For en som ikke er veldig dyktig i php, kan vel dette bli en utfordring? Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 kan du php eller andre programmeringsspråk? Lær deg stringmanipulasjonsfunksjoner, som er ganske grunnleggende progarmmeringskunnskap. Eller bruk iframe. Lenke til kommentar
playjon Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 kan du php eller andre programmeringsspråk? Lær deg stringmanipulasjonsfunksjoner, som er ganske grunnleggende progarmmeringskunnskap. Eller bruk iframe. Jeg kan veldig lite. Men prøver å lese meg opp. Det er derfor jeg spør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå