Jon Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 Emnetittel sier vel det meste. Har tittet på Touran, S-max og Grand C4 Picasso. Noen som har tanker rundt disse, eller evt alternativer? Har en Avensis 09 fra før, men det blir i trangeste laget med 3 barneseter bak... Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 6. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 Du burde kanskje ta en titt på Mazda 5? Jeg har ikke prøvd den selv, men den ser ut noe man bør vurdere om man trenger 7 seter. Lenke til kommentar
Jon Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Ja, kanskje det. Hadde ikke tenkt på den. Praktisk med de skyvedørene bak. Ser ut for meg som om det blir trangt på andre rad med 3 barneseter. Setet i midten er liksom ikke noe ordentlig sete... Noen med erfaring? Flere tips? Eller tanker rundt de andre? Endret 6. mars 2011 av Jon Lenke til kommentar
Jon Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg skjønner at 7-setere ikke vekker de helt store følelsene hos folk som leser på bilforum (eller andre for den saks skyld), men noen må da ha noen tips? Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 Du har rett i at det blir vanskelig med tre barneseter på andre rad i Mazda 5. Til gjengjeld har den en tredje rad som faktisk er brukbar - i motsetning til Touran. Usikker på om det er plass til bakovervendt barnesete bak der, men jeg har selv fått plassert mine 190 centimeter bak der uten alt for store smerter. Ellers vil jeg si at S-Max er det beste valget med ditt budsjett. Den er mest personbilaktig å kjøre, og er blant de bedre på plass. Hadde du hatt mer penger å bruke, ville jeg derimot valgt nye Mazda 5. Lenke til kommentar
Jon Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 S-max har stått på lista, men de som er på finn har gått så veldig langt ift M5 eller Touran i samme prisklasse. Gjerne 100.000 lengre... Det vet jeg ikke om jeg vil. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 7. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 Det henger nok sammen med at S-Max er en dyrere bil i utgangspunktet. C4 Picasso har jeg lite erfaring med, men du kan jo også kikke på søstermodellen til M5 - Ford C-max. Litt mindre enn S-Max, men på samme størrelse som Touran og gjengen. Et annet alternativ (som jeg heller ikke kan si så mye fornuftig om) er Renault Grand Scenic. Syvsetere er ikke min sterkeste side. Skal høre litt med de andre gutta på jobb. De har både unger og mer erfaring med disse bilene enn meg. Lenke til kommentar
Jon Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Takk for det edit: Kom forresten på at jeg kanskje også burde vurdere Zafira. Kan finne biler fra 07 og 08 som har gått 40-60.000 under 200, og da får man jo ganske mye bil for penga. Problemet er vel at den er kanskje litt gammeldags med få freshe løsninger... Endret 8. mars 2011 av Jon Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2011 Hei, som jeg har skrevet mange ganger her tidligere, så er Grand C4 Picasso meget gunstig å importere grunnet den moderate 1.6 TD motoren. Denne bilen er populær i Tyskland og tilgangen er stor. Lenke til kommentar
Juli2 Skrevet 10. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2011 (endret) Brukt Renault Grand Scenic kan gi veldig mye for pengene pga høyt verditap. Kvalitetsmessig er faceliften på generasjon 2( 2007-) gode biler. 2008-årgangen ble kåret til mest feilfrie i sin kategori på adac. Her er en tilnærmet ubrukt 2008-modell til det jeg vil kalle dumpepris: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26887440 Hva slags Touran får man til den summen? Touran er forøvrig en trangere bil enn man tror. Tidligere årganger av Renault har vært problemfylte men de har skjerpet seg siden 2007. Mange eiere av nyere biler er veldig godt fornøyde. Bilene er også bombesikkert bra rustbeskyttet. Zafira er også fine biler. Bakseteløsningen er noe umoderne men til gjengjeld er plassen i 3. seterad bedre enn på mange andre konkurrenter og: det er større klaring til bakvinduet. Skulle det smelle bakfra er det gull verdt sikkerhetsmessig. Et stort minus ved Zafira er de store Astolpene. Stjeler sikt og er direkte farlig i f eks rundkjøringer og fotgjengerfelt. En bekjent solgte Zafiraen sin ene og alene pga Astolpene. Men dette er subjektivt og du må nesten prøvekjøre selv. Zafira B (2005-) har veldig bra kvalitet og bensinutgaven (2006-årgang) var blant de aller mest feilfrie på Svenska Bilprovningen ifjor. C4 Picasso er blant de rommligste 7seterne og har i likhet med de to ovennevnte bedre kvalitet enn mange hevder. Veldig fornøyde eiere (bl.a. dokumentert i J D Power). Bruktimport ville jeg dog vært forsiktig med. Her er et eksemplar med lav km til 200 000. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27246675 Endret 10. mars 2011 av Juli2 Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 10. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2011 Hvorfor ta sjansen med slitte tyskere eller russisk rulett med snåle franskmenn når man kan kjøpe ny for nesten samme pris ? Lenke til kommentar
Juli2 Skrevet 10. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2011 Hvorfor ta sjansen med slitte tyskere eller russisk rulett med snåle franskmenn når man kan kjøpe ny for nesten samme pris ? Det var mye plass for pengene gitt. Og er Touran noe penere egentlig? En som nevnte import. Import av nybil er risikofritt. Universell nybilgaranti. Noen med matteferdigheter som kan regne på hva det vil koste å importere avgiftsgunstig nybil fra et land med skakk-kjørt økonomi og dertil (sannsynligvis) sterkt reduserte nybilpriser? Eks: Island, Irland, Hellas, Romania, Spania. Eks avgiftsgunstige nybiler i 7seterklassen: VW Touran 1.6 TDI, Renault Grand Scenic 1.5 DCI, C4 Picasso, 5008. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 10. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2011 Noen med matteferdigheter som kan regne på hva det vil koste å importere avgiftsgunstig nybil fra et land med skakk-kjørt økonomi og dertil (sannsynligvis) sterkt reduserte nybilpriser?Eks: Island, Irland, Hellas, Romania, Spania. Tviler på at det er særlig lurt å importere bil fra Irland, av rent praktiske årsaker ... Lenke til kommentar
RIP Skrevet 11. mars 2011 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2011 Hva med peugeoten? den gjør det bra i tester 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå