Gå til innhold

endre str. på en div og lagre i cookie ? [slett]

Anbefalte innlegg

heisann

Jeg ønsker å ha en knapp som både utvider og reduserer bredden på en <div> fra 960px til 100% samt lagre dette valget i en cookie.

Jeg gjør det med PHP pr. dags dato. Men om det hadde vert mulig å få det til med javascrip hadde det jo gitt en bedre brukeropplevelse.

Det første jeg må få til er denne knappen som skal gjøre dette.Og den må ha et par funksjoner:

> Når den klikkes skal en annen <div> endten utvides eller reduseres, avhengig av verdien den står i.

> Og, igjen avhengig av hva verdien er, så må navnet byttes mellom utvid / reduser.

Jeg prøver meg litt frem med jQuery slik:

$("a#expandReduce").click(function()  {
	$("div#mainContent").animate({width:"100%"})  //  animerer bredden til 100%
	$(this).text($(this).text() == 'Expand' ? 'Reduce' : 'Expand');  //  endrer tekst på knappen
});

og det funker naturligivs veldi bra, men så er det at det ikke nytter å klikke knappen en gang til for å redusere igjen. Hvordan får jeg det til?

Burde vel ikke være nødvendig å ha to sepparate knapper for denne lille operasjonen vel...

EDIT: Etter en del om og men fikk jeg det hele til, men ble ikke noe særlig bra. Så glemmer dette opplegget... Moderator kan gjerne slette innlegget om ønskelig da det ikke inneholder nyttig informasjon (i mine øyne)...

Endret av Yawa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...