Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svær klump ved halsen

erik

Anbefalte innlegg

Merket idag en svær klump som ligger over/under hovedpulsåren ved halsen. Skal bestille legetime

så fort som mulig, men siden det bor en liten hypokonder i meg, hadde det vert fint om noen kan tenke seg til mulige forklaringer.

Klumpen er hard, og relativt rund og jevn, og kjennes på størrelse med en golf/tennis ball. Det kjennes ut som om pulsåren ligger over og pulserer, og gjør kanskje at den føles litt større ut enn den er, men det er definitivt en stor klump der.

Har også hatt hovne lymfekjertler under haka noen mnd, men har ikke tenkt noe særlig over det før nå.

Håper på beroligende svar, siden jeg som skaphypokonder er sikker på at mine dager er talte:)

Endret av erik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal jeg gjøre ja:)

Smårusk er det absolutt ikke, klumpen min er svær. Tror ikke det er nevrofibromatose, så da gjenstår struma og kreft. Hva er farligst egentlig?

Struma er relativt lett å behandle så vidt jeg vet, kreft på sin side kan vel være verre om den er ondartet. Jeg er ingen lege og har heller ingen som helst utdannelse innenfor feltet, men det var altså de tre tingene som slo meg.

Lenke til kommentar

Jaggu håper jeg det. Takktakk :)

Det er mange folk her inne som bare slenger ut av seg noe, men som ikke har verken helsefaglig eller annen kompetanse, og som heller ikke er i stand til å vurdere virkningen av sine mer eller mindre fantasifulle gjettinger. Det må du huske på når du ber om konkrete råd angående egen helse.

Det er ingen her inne som kan svare på hva klumpen i/på halsen din kan være. Hvis du er bekymret, må du bestille time hos legen din og be om undersøkelse. Kun da kan du få svar.

Hilsen

Dag

Lenke til kommentar

Det er ikke bare deg. Selv om dette for all del er seriøst, så skrives det med et lite smil om munnen. Etter litt research, kan det nok hende at ikke er noe annet enn en hoven lymfekjertel for alt jeg vet. Finner vel ut snart :)

Endret av erik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...