Gå til innhold

Spillytelsesoptimalisert PC til 10k for BF3 klar i august.

Anbefalte innlegg

CPU klokkes.

PSU er ok.

Kab. kjøpes snart.

Jeg lurer på om jeg kan få mer ytelse for samme sum ved å velge andre komponenter.

Win7 og BF3 blir lagt på SSD.

Handleliste

mem: 2X Corsair Dominator GT DDR3-2000 CL8 4 GB DHX+

disk: Crucial C300 128 GB SSD

grafikk: MSI GeForce GTX 580 1536 MB

cpu: Intel Core i5 2500K

hk: Asus P8P67 PRO

Endret av Troxx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

smooth, men hvorfor p8p67 pro ?

og vent 2 uker med og kjøpe SSD, det kommer nye snart, med skriv opp til 500 ish, og lese ligeså.

Alternativer i prisklassen er vel "deluxe" .. men jeg har allerede en "reset" knapp klar.. tror det var noe mer, men konklusjonen var vel at det ikke gir meg noe tilbake "ingame".

Noe som ikke kommer helt klart frem er at det er 2x4GB minne..

Maskinen ligger og modner seg i handlelisten... kjøpes ikke før august.

SSD - er vel fullt klar over at det skjer ting her, men måtte ha med noe som kan utkonkurreres på pris, når kjøpstidspunkt er august er sammenlikningsgrunnlaget lagt.

smooth ... tolker det nok positivt, men litt upresist er det. Takker for "smooth" :-)

Lenke til kommentar

Du kan nokså enkelt spare 4000.- og likevel få nesten like god ytelse.

- GTX 570, hvorfor? Fordi ved høyere oppløsning som 1980x1080, er det ikke mange Frame rates per second som skiller GTX 570 og 580. Og prisforskjellen er 1000 kroner. Om du vil betale 1000 kroner for 8-10 mer FPS i spill som du uansett drar lekende lett, så værsågod.

- Crucial Real C300 64GB (du sa du skulle ha veldig lite på SSD'en, og da er 128 GB for mye)

- Windows 7 Premium er et godt nok OS for 95% av befolkningen, har du spesielle behov for Professional?

- 4GB Minne på 1333Mhz sørger for at du sparer 1700 kroner, og i gaming, neste ikke merkbart ytelsestap. Om du skal ha 8GB, sparer du fortsatt 1300 kroner på å velge 1333Mhz. Folk tror at det er så stooor opplevd ytelsesforskjell mellom 2000 Mhz og 1333 Mhz, men det er det jo ikke.

Men det blir litt for dumt å sette opp et oppsett nå. I August vil ny SSD'er ha kommet og prisen ville være langt mindre, AMD's Bulldozer prosessorer kommer og det vil sikkert være endringer på minnebrikk fronten.

Lenke til kommentar

Tipesene fra Montseur:

- GTX 570.

- Crucial Real C300 64GB

- Windows 7 Premium er et godt nok

- 4GB Minne på 1333Mhz

- Vent med oppsett

---------------------------

Takker og bukker, men:

- GTX 570: skal være oppmerksom på det (bruker 1920x1200 oppløsning).

- 128GB OS-disk, jo tja, har 50GB partisjon nå, og det blir vel mer bruk av OS-disken enn jeg ønsker.

- Win7 Premium, hmm godt mulig.

- 4GB 1333 minne - Har 4GB nå, og av ukjente grunner så fylles dette ofte opp... 74% fyllingsgrad nå med Opera, Chrome, uTorrent, excel, AV, Filezilla. Høy frekvens for å takle overklokking, kanskje det er annerledes med hovedkortene nå, hvis jeg kan la være å klokke minnet samtidig (Noe jeg ikke kan nå).

- Oppsett nå, for å tenke litt på hva jeg egentlig trenger.

Kom gjerne med mer..

Edit: Endret til 570, win7 prem, la til kab. og kjøler

Edit: Endret til billigere minne..

Edit: Kjøpte Antec Nine Hundred Two.. (820kr)

Endret av Troxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...