Gå til innhold

Hvilket gammelt spill leter jeg etter?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lurt så utrolig lenge nå, og i forbindelse med artikkelen på Gamer.no om eldre spill og det, begynte jeg virkelig å aktivt leite.

Den ene personen der nevner Bubble Bobble. Med en gang jeg så det, var jeg helt sikker på at det var spillet jeg leitet etter!

Det jeg husker er:

- Jeg og en kompis spilte dette spillet utrolig masse, da vi var 5-8 år gamle.

- Vi kalte det for "Bibbi og bobbo", men vi var små.

- Jeg har det for meg at spillet het Rainbow Six, men at det var noe HELT annet enn Tom Clancys.

- Man kunne spille to stk på samme tastatur.

- Jeg vet ikke hvilken "konsoll" det var på, men det så ut som en PC, og man kunne kun spille på diskett. Vi hadde over 500 spill, og jeg tror ikke det var HDD på den.

- Det ligner utrolig på Bubble Bobble på verdnene og slikt, men jeg tror ikke det var drager, jeg tror det var mennesker med paraplyer.

- Gameplayet var noe med å samle dråper som detter ned på hver side av brettet. Disse ble liggende på det jeg synes å huske er paraplyer, og du kunne samle opp disse og "skyte" dem mot motspilleren. Dette kunne være noen flammer eller blå kuler som ble til "vann" som gikk nedover brettet.

Jeg var nesten helt sikker på at jeg hadde funnet det med en gang jeg så screenshots av "Bubble Bobble". Men etter å ha prøvd fire-fem verdner, var det ingenting som datt ned på sidene. Googlet etter screenshots, fant ut at toeren introduseres med "Rainbow Islands" og at "spillerene" het Bub and Bob. Jeg klarer nå ikke å legge ifra meg tanken på at dette må være riktig spill, men heller ikke toeren har noen paraplyer eller dråper som detter.

Er det noen som vet hvilket spill jeg snakker om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...