Gå til innhold

Kjærlighet er veien


Anbefalte innlegg

Kjærlighet er veien

 

Meningen med livet er å lære seg å bruke kjærlighet og rettferdighet, og søke sannheten. Gud er ånd, og det som sjeler lever av. Gud er kjærlighet, og den som ikke elsker, kjenner ikke Gud.

 

For å kunne forstå sannheten som er av Gud, så må man elske seg til den. Man må ha kjærlighet i sitt hjerte. Hvis man ikke har kjærlighet, så må man øve seg i å holde budene. På denne måten tilegner man seg kjærlighet.

 

Gjør mot andre som du gjerne vil at andre gjør mot deg, og ikke gjør mot andre som du ikke vil at andre skal gjøre mot deg. Holder man denne grunnleggende summen av kjærlighetens lov i hjertet, vil man bli en bedre person og ens gode egenskaper vil styrkes og bli større. Man vil skjønne at rettferdighet, godhet, medlidenhet, forståelse, sannhet osv henger sammen med kjærlighet. Man vil også kunne få visdom som er veldig viktig for alle. Visdom er kjærlighet omgjort til ord.

 

Om man har kjærlighet, så vil man kunne forstå sannheten, for sannheten kan man kun elske seg til. Og tenke seg til den uten hjerte er helt umulig. Man må ha kjærlighet og bruke hjertet for å se sannheten. Om du har kjærlighet i ditt hjerte, kan du når du ser sannhet føle etter i ditt hjerte om det er sant eller ikke. På denne måten finner man sannheten, som er meningen med livet. Hele livet dreier seg kun om Gud, det som alt og alle lever i.

 

Vi mennesker lever flere liv på jorden (reinkarnasjon), og meningen med at vi lever er at vi skal tilegne oss kjærlighet og søke sannheten. Vi skal etter beste evne prøve å opphøre med våre synder, angre dem og hele tiden forbedre oss som personer. Det ultimate målet er en dag å bli syndfri.

 

Hvordan vi behandler andre, har også betydning for oss selv, da det man sår, vil man komme til å høste. Er man slem og urettferdig vil det slå tilbake på en selv, da alle sammen vil bli rettferdiggjort av Gud, ved at vi blir behandlet som vi behandler andre. Dette er også grunnen til at vi lever flere liv, for som vi behandler andre vil vi bli behandlet i et annet liv. Dette skjer fordi Gud er rettferdig og elsker rettferdighet.

 

Hva er kjærlighet? Kjærlighet er det å gjøre noe godt for en annen, uten å forvente noe tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At det fremdeles er mennesker der ute som er så uærlige at de hevder at påstander er sannhet syntes jeg er utrolig!

 

Hvis jesus er veien vil jeg oppfordre folk til å bruke piggdekk, for maken til vidstrakt løgn historie skal en lete lenge etter! Historien er så full av logiske feil, rasjonelle mangler og annen riktighet at du bare MÅ være en religiøs løgnhals skal en tro at dette er sant!

 

Virkelig! Skamme deg skulle du som tror du kan komme her og slenge om deg med påstander og på toppen av det påstå at de er noen form for sannhet. Gå og vask tungen din, løgnhals :)

Lenke til kommentar

nå om dagen så synes alle det er tøfft å rakke ned på kjærligheten, jo vi har blitt ganske tøffe.

men når alt kommer til alt så er vel ren logikk ikke mer enn ren logikk heller.

hva om verden er ren logikk ?

logikk?

hva er det?

det er utsagn om verden som er sanne eller usanne.

verden er sannheten?

en dag vil dere få salve deres øyne så dere kan se.

hva var det egentlig som skjedde i overgangen fra mytos til logos.

hvor kommer det spørsmål fra?

er alle ting virkelighet ?

og hvem er du?

er du tøff nok til å se døden inn i øynene og og si at logos har vist oss sannheten?

hva er det trådstarter prøver å si sa dere.

er vi egentlig i mytos og logos samtidig eller er hele vår sivilisajon blitt en selvfølge for dere.

hvem er dere egentlig.

jeg kan tenke meg at dere har forstått sannheten.

men jeg vil gjerne høre med dere hvilken utgangspunkt dere tok på egen hånd?

dere er selvfølgelig ikke løgnere eller bedragere.

er dere tøffe nok til å åpne deres hjerter.

da først vil dere bli opphøyet.

og hva er det egentlig trådstarter sier.

dere tar dere ikke en gang tid til å grunne på det.

hvem er du som kan si at trådstarter tar feil?

hvem er jeg som kan si at trådstarter er i besittelse av sannheten?

og sannhet, sa ikke nietzsche at sannhet ikke var å foretrekke en gang?

sa ikke nietzsche i halveis spøk at usannheten var å foretrekke fremfor sannheten.

neida, vi er helt sikkert ikke blitt påvirket av nietzsche nå i disse dager?

han satte jo ingen spor etter seg?

neida vi kan ta våre egne valg og avjørelser?

For sannsynligheten for at menneske kom i besittelke av sannheten er veldig liten.

hva er et menneske?

ja ja ja jeg har hørt at deres forklaringsmodeller er sannheten helt til sannheten tok sine egne grenser og flyttet dem utover ? eller var det innover?

hvilke grenser er det vi snakker om egentlig.

hvor finnes sannheten.

svar meg på det dere akademikere men så klart dere ikke ønsker å svare meg.

 

for utgangspunktet til deres logos var jo et spørsmål ?

Lenke til kommentar

Om jeg er en sadomasochist, så blir jeg et bedre menneske av å voldta/spanke deg?

 

Intriguing...

 

Det kommer an på om den andre parten vil bli behandlet sånn. Gjør ikke mot andre som du ikke vil at andre skal gjøre mot deg. Så hvis den andre ikke vil bli behandlet sånn, så bryter du dermed budet. Om du hadde hatt et godt hjerte, ville du skjønt at det selvfølgelig fungerer andre veien rundt også.

Lenke til kommentar

Faen heller nå begynner disse hippiene som romsterer på forskjellige brukere å bli innpåslitne..

 

nei vi har helt sikkert ikke noe vi skulle ha sakt for vi har jo ingen utdannelse.

dere kan klatre i deres barnehageskoler og tro at dette er en selvfølge resten av livet.

dere vil opphøye dere.

bare se på meg.

jeg har villet opphøye meg selv og nå hater alle meg.

jeg ser på det som en ære og bli hatet av dere som har klatret dere til sannheten på platons akademi.

når dere ikke har mere våpen og skyte hverandre med,

så kan dere stollt feire deres sannhet og jeg vil stollt feire vår.

hvem er vi ?

eller kanskje det ikke er relevant og se på hvem vi er.

vi er jo bare menneskeheten. .

de som ikke betyr noe.

de som blir oversett i en studie av naturen.

nei sier vitenskapen.

kjærlighet er noe som ikke eksisterer.

det bor ca 7 000 000 000 mennesker her.

vitenskapen har ikke gjort jobben.

mange har blitt oversett i studie av naturen.

 

I feiginger.

 

nietzsche.

 

kamel/nåløye

 

jesus

Lenke til kommentar

Det kommer an på om den andre parten vil bli behandlet sånn. Gjør ikke mot andre som du ikke vil at andre skal gjøre mot deg. Så hvis den andre ikke vil bli behandlet sånn, så bryter du dermed budet. Om du hadde hatt et godt hjerte, ville du skjønt at det selvfølgelig fungerer andre veien rundt også.

Nei, kompis. Er jeg en sadomasochist som liker å (og vil) bli voldtatt/banka, så legitimerer det å behandle andre likedan.

 

"Gjør ikke mot andre som du ikke vil at andre skal gjøre mot deg." impliserer ikke at en skal ta annenpartens ønske i betraktning. Det er jo skjønnheten med imperativet (silver rule). Man er sin egen moralsk autoritet.

Endret av fuzzyboots
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...