Gå til innhold

Hva er sats?

bubba96

Anbefalte innlegg

Hallo :)

Når man tek ei 1,5 liter flaske og tilsetter 0,5 kg sukker og en pose tørrgjær. også fyller man flaska halvfull med eplejuice og deretter resten av flaska med vann. også la det stå i romtempratur i 3 veke. Da blir det til sats...

men hva er sats?

Er denne oppskrifta grei?

Kan man drikke rein sats?

hvor mange % er sats??

Mvh

Bubba

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sats er blandeforholdet. IKKE DRIKK DET.....

du blander en sats, så bruker du et brenneapperat som igjen vil lage sprit. Spriten kan du derimot drikke om du har gjort det riktig. Og, nei denne oppskriften funker ikke. forholdet er vel ok, men ikke mengden.

Lenke til kommentar

du blander en sats, så bruker du et brenneapperat som igjen vil lage sprit. Spriten kan du derimot drikke om du har gjort det riktig. Og, nei denne oppskriften funker ikke. forholdet er vel ok, men ikke mengden.

hvorfor kan ikkje eg drikke det? :O

http://hybelblabla.blogg.no/1265360854_hvordan_lage_gratis_a.html?c=1299434164487

dei sier dei har prøvd de :O

Lenke til kommentar

Jeg antar at du er født i '96...

Liksom, det du leser er fra en blogg. De sier de har prøvd det, men bevis mangler. Ta og finn noe som har bevis og god dokumentasjon så kanskje du kan prøve :)

Lenke til kommentar

Vist eg tek vinsyre pulver får å fjerne gjær smaken også blanda det med brus eller noke sant :) kan eg drikke det da?

Lenke til kommentar

det går an å drikke (trooor faktisk sats kan oppnå 20% uten att det brennes) men anbefaler det ikke! det smaker dritt, og du spyr garantert av det.

Hadde en i klassen som skulle lage heimbrent, men han fikk ikke tik å lage brenneaparatet, så han drakk heller opp satsen. han blannet satsen med saft for å få en litt bedre smak... men må si jeg aldri har sett noen spy så mye noen gang før, å for en lukt det ble!

Lenke til kommentar

det går an å drikke (trooor faktisk sats kan oppnå 20% uten att det brennes) men anbefaler det ikke! det smaker dritt, og du spyr garantert av det.

Hadde en i klassen som skulle lage heimbrent, men han fikk ikke tik å lage brenneaparatet, så han drakk heller opp satsen. han blannet satsen med saft for å få en litt bedre smak... men må si jeg aldri har sett noen spy så mye noen gang før, å for en lukt det ble!

Med da svaka jo dritt på grunn av gjæra, så vist man tilsette vinsyre, så smaka man ikkje gjæra lenger ;) Men er det fordi det smaka dritt han spydde eller fordi det er "giftig"?

Lenke til kommentar

14% er vel det korrekte om jeg husker rett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...