Mørbradbiff Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Hei. Husverten min klarte og rygge hengeren inn i bilen min. Så det kom en bulk/skade. Virker som denne delen av karosseriet er av plast. Hvordan reparerer man en slik skade rimeligst mulig? Det er forresten en 2003 Audi A4 Avant... Endret 6. mars 2011 av Lakshore Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Rimeligst mulig for deg? Forsikring, skriv skademelding. Koster ingenting for deg, husverten må kanskje betale egenandel. Verksted kommer kanskje til å skifte hele bakfanger siden skaden er ganske omfattende, eller så pusser og sparkler dem og lakkerer hele, kostnads fritt for DEG. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Det er såppas hyggelig fyr. Har ikke lyst og tyne han for penger For min del kunne man sette på en brukt fanger, så lenge fargen er helt lik. Men det er kanskje vanskelig og finne en match? Skal få ham til og skrive en skademelding. Kan jo være greit Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Ja gjør det.. For noen uker siden så kjørte noen på bilen min, ble noen mindre riper på bakfanger. Du måtte gå ganske nært for å se skaden. Vi så ingen skader når uhellet skjedde, men jeg krevde skademelding og sendte den inn. Forsikringsselskapet mitt ringte noen dager etter og sa jeg skulle lever bilen til sjekk på et verksted. Skaden ble taksert til 7800,- Er en ganske stor sum det der, bilen blir sikkert pusset der ripen er og lakkert på nytt. Kostnadsfritt for meg. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Det der er ikke noe man gjør i en håndvending. Skal man lakkere en slik fanger opp så blir det fort forskjell i fargenyansene. Dessuten blir det aldri helt bra å bare lappe en slik sprekk med sparkel eller lim, så da må du egentlig ha ny fanger. Det der koster sikkert 10-14 tusen å få gjort noe med. Så jeg foreslår at dere skriver skademelding, slik at du slipper å måtte ta fighten med husverten. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Før man blander inn forsikringa. Skal jeg sjekke om der finnes noen brukte skjermer i rett farge og få tak i. Tror dere dere det lar seg gjøre og skaffe brukte skjerm som er i lik i fargen? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Skriv skademelding. Nå. Selv om saken blir rapportert inn til forsikringsselskapet så kan fortsatt motparten betale saken ut av sin egen lomme(rimeligst mulig) eller kun egenandelen. Forskjellen mellom å skrive skademelding og å ikke skrive skademelding er om du sitter med skjegget i postkassa eller ikke dersom huseier ombestemmer seg. Alt er som regel en ikke-sak så lenge folk er enige. Men hva om akkurat det snur? Hva om huseier mener 7k for en brukt fanger i samme farge er alt for mye, og heller vil gjøre en dårlig jobb selv? Hva om det blir dårlig stemning mellom dere? Etc. Å ikke skrive skademelding for å være grei er det samme som å ikke skrive kontrakt når man selger bilen siden det bare er snakk om 8k. Man kan fortsatt være grei, men gjør det skikkelig. Endret 6. mars 2011 av nomore Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Jeg har vært borti en akkurat slik situasjon som du beskriver. Naboen hadde fest. Noen der kastet en flaske på min bil. Nabokjerringa innrømte alt og ville selvfølgelig betale. Derfor ble det ikke skrevet noen skademelding. Tre dager senere får jeg en tekstmelding: "det er ingen vitner til hendelsen, derfor vil jeg ikke betale." Gjett hvem som satt med skjegget fullt av postkasser.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Kan eg altså bulke andre sine bilar dersom eg er snill og grei? Han har gjort skade på bilen din, skulle berre mangle at han betalte reparasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå