Gå til innhold

Får ikke logget meg inn under Mandrake 9.0... *hulk*

Anbefalte innlegg

Jeg er en Linux-n00b Deluxe edition. Derfor har jeg de siste dagene brukt Mandrake Linux 9.0 i stedet for Windows for å lære meg OS'et. Det har fungert greit fram til nå. Når jeg nå skal starte OS'et kommer det fram noe DOS-lignende greier og jeg blir bedt om å skrive brukernavn/passordet.

Jeg skriver brukernavnet. Det funker greit, men når jeg skal skrive passordet reagerer ikke noe! Virker nesten som tastaturet ike virker....

Jeg har prøvd å logge meg inn som root også, men tastaturet vil fortsatt ikke fungere når jeg skal skrive inn passordet....

Noen son kan hjelpe meg? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EDIT: Det virket ikke likevel... Jeg får logget meg inn tror jeg, men kommer ikke inn i det grafiske "miljøet". Blir bare værende i det DOS-lignende tekst-greiene...

Gi kommandoen 'startx' og se hva som skjer.

Noen som kan hjelpe en STOR linux-n00b?

Det heter «newbie» eller bare nybegynner.

Lenke til kommentar
Hvordan fikk du installert Mandrake slik at du kom til Command prompt? Den eneste gangen jeg har brukt den, var etter at jeg installerte en driver for skjermkortet.... :yes:

en reistallasjon vil nok virke under! :yes: lykke til!

Når jeg tenker tilbake ble jeg logget rett inn i KDE 3.0 hver hang jeg startet Mandrake, men først etter at jeg forsøkte å legge inn Radeon-driverne problemet oppsto... Uansett, jeg skal reinstallere i dag (Lørdag)...

Nå leser jeg FAQ'en deres... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...