OscarWoHA Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Jeg er en Linux-n00b Deluxe edition. Derfor har jeg de siste dagene brukt Mandrake Linux 9.0 i stedet for Windows for å lære meg OS'et. Det har fungert greit fram til nå. Når jeg nå skal starte OS'et kommer det fram noe DOS-lignende greier og jeg blir bedt om å skrive brukernavn/passordet. Jeg skriver brukernavnet. Det funker greit, men når jeg skal skrive passordet reagerer ikke noe! Virker nesten som tastaturet ike virker.... Jeg har prøvd å logge meg inn som root også, men tastaturet vil fortsatt ikke fungere når jeg skal skrive inn passordet.... Noen son kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Det kommer ingen tegn når du skriver passordet. bare skriv passordet og trykk enter. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Det kommer ingen tegn når du skriver passordet. bare skriv passordet og trykk enter. Seriøst? Det er jo latterlig... Sittet i flere timer! Hahaha Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Visuell sikkerhet er et fremmedord for winbrukere :wink: Anbefaler deg uansett å installere X med KDE (grafisk modus) MarcelSB Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg bruker KDE 3.0, men er usikkker på hvordan man leger inn KDE 3.1. Det fins manualer, men orker ikke å lese enda. btw. Hvordan legge inn drivere... Sliter med å legge inn driver til Radeon 9500... :oops: Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 EDIT: Det virket ikke likevel... Jeg får logget meg inn tror jeg, men kommer ikke inn i det grafiske "miljøet". Blir bare værende i det DOS-lignende tekst-greiene... Noen som kan hjelpe en STOR linux-n00b? Lenke til kommentar
Langtind Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 prøv med: startx vet ikke hvordan det er med Mandrake, men om du logger inn som root og skriver init 5 så starter den automatisk opp i KDE (veldig usikker på om det funker altså, men du kan nå prøve...) Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 EDIT: Det virket ikke likevel... Jeg får logget meg inn tror jeg, men kommer ikke inn i det grafiske "miljøet". Blir bare værende i det DOS-lignende tekst-greiene... Gi kommandoen 'startx' og se hva som skjer. Noen som kan hjelpe en STOR linux-n00b? Det heter «newbie» eller bare nybegynner. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg får vel reinstallere Mandrake i stedet. Tipsene virket tror jeg, men det var en del FATALE-errorer så reinstallering er vel lettest... Tnx likevel.. Lenke til kommentar
nander Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Hvordan fikk du installert Mandrake slik at du kom til Command prompt? Den eneste gangen jeg har brukt den, var etter at jeg installerte en driver for skjermkortet.... en reistallasjon vil nok virke under! lykke til! Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Hvordan fikk du installert Mandrake slik at du kom til Command prompt? Den eneste gangen jeg har brukt den, var etter at jeg installerte en driver for skjermkortet.... en reistallasjon vil nok virke under! lykke til! Når jeg tenker tilbake ble jeg logget rett inn i KDE 3.0 hver hang jeg startet Mandrake, men først etter at jeg forsøkte å legge inn Radeon-driverne problemet oppsto... Uansett, jeg skal reinstallere i dag (Lørdag)... Nå leser jeg FAQ'en deres... Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 I /etc/inittab velger du om du skal gå inn i grafisk modus, tekstmodus osv. ved oppstart, bare sånn til opplysning... Lenke til kommentar
huf Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Nå leser jeg FAQ'en deres... Ja, bruk den for alt den er verdt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå