Gå til innhold

Verdt pengene?

Anbefalte innlegg

Hei,

driver og titter på TVer og fant denne..

http://www.lefdal.com/product/lyd-bilde/tv/UE46C5105XXE/samsung-46-led-tv-ue46c5105

7.000 er ca hva jeg har å bruke, har ikke særlig råd til mer. Lurer derfor om dette er et godt kjøp eller om jeg burde finne noe annet.

Er nesten fiksert på en 46" fordi den hadde passet så fint inn i stua.

TV'en kommer til å bli brukt til vanlig TV titting, konsoll spilling og litt PC tilkobling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den Samsungen er en helt grei TV, så lenge du takler litt hakking på raske bevegelser og en sortfarge som er mørkeblå.

Personlig hadde jeg gått litt ned i størrelse for å få en bedre TV hvis 7k er absolutt max du vil bruke. Du kan få mye bedre tv til 7k hvis du går ned til 40/42".

Lenke til kommentar

Inbrenning er en myte! Slutt å tull. Om du klarer å faktisk brenne inn en logo eller ett bilde har tilnærmet ALLE nye Plasmaskjermer programmer som "vasker" skjermen fra menyen eller av seg selv mens du skifter kanal.

Har selv både en pioneer og en billig LG. LGen brenner men etter ett enkelt kanalbytte og 10 minutters titting er det ikke lengre spor av det. Pioneeren brenner ikke selv etter 10 timer med spotify!

Jeg ville anbefalt Panasonic. VG hadde en test for en stund tilbake der de tok for seg en 46". I motsetning til alle andre apparater kostet den UNDER 10k, og den var klart best på alt bortsett fra lysstyrke. Men du har allerede sett for deg en plasma?

f.eks. http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/lcd-led-og-plasma-tv/tv-46---47-tom/panasonic-tx-p46g20e/128956.3114/

EDIT: Hvorfor snakker folk om plasma ? TVen du har linket til er en "LED-TV" ?

Endret av Sacro
Lenke til kommentar

Permanent innbrenning skal godt gjøres i disse dager, men det er lurt å skaffe seg en plasma som ikke er sensitiv på middlertidige innbrenninger.

Selv om det ikke gjør stor skade er det plagsomt å stadig måtte "vaske" skjermen.

Panasonic har utviklet NeoPDP og de er meget bra når det kommer til slikt. G20 - GT20...

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvorfor denne tråden ble til en plasma-diskusjon.

Jeg har ikke noe imot plasma, men tror ikke den passer til mitt bruk med tanke på at jeg har tenkt å bruke den som PC skjerm også (av og til ihvertfall). Har blitt frarådet å kjøpe plasma hvis jeg har tenkt å gjøre det, men skjønner at det er mye tv for pengene.

7.000 er vel grensen for hva jeg kan bruke, så tv'n du linket til er vel ikke aktuell.

Det ble nevnt at hvis jeg går for en 40"/42" så får jeg mer tv for samme pris, hadde vært fint med linker eller tips om hvilken tv hadde vært et bra kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...