Gå til innhold

UFO-tankekontroll og massesuggesjon

Anbefalte innlegg

Denne tråden handler om massesuggesjon forårsaket av massemediene som forhindrer folk fra å tenke selv..

Jeg blander ordene tankekontroll, massesuggesjon og indoktrine om hverandre. Poenget er at vi av og til blir prakket på meninger og synspunkter som egentlig ikke er våre egne.

"Hva skal til for å overbevise deg om at UFOer eksisterer og at disse er flyvende farkoster - enten hemmelige menneskelige prototyper eller faktisk besøkende fra rommet?"

Prøv å forestille deg hva som skal til, hvilket bevis ville være ubestridelig og absolutt sikkert?

...

Det jeg vil frem til er at folk flest ikke er eksperter og heller ikke i stand til å bedømme hva som er virkelig og hva som er forfalsket. Det beste de kan gjøre er å overlate tenking til andre mennesker og gjette/håpe at de er både smartere enn dem selv OG ærlige.

Dermed er det EN ting som kan overbevise folk flest om at for eksempel UFOer eksisterer - og det er at massesuggesjonen og propagandaen endrer mening fra å si at UFOer ikke eksisterer til å si at UFOer eksisterer. Dette vil overbevise folk flest, og folk flest ville latt seg overbevise helt uten (ekte) beviser.

Det samme er tilfelle for en rekke konspirasjonsteorier hvor store selskaper og korporasjoner har med økonomiske motiver forårsaket ødeleggelser for både folk og miljø, dersom du ikke vet hva som i ditt hode skal til for å overbevise deg om den godtatte sannhet er du utsatt for tankekontroll.

Altså at du TROR eller ANTAR at Forklaring A er riktig -

og at du ikke vet hva som kan overbevise deg om at Forklaring A er feil og at det isteden er Forklaring B som er riktig.

Da er det eneste som kan overbevise deg at du indoktrinering til å tro på Forklaring A opphører eller at du indoktrineres i større grad til å tro på Forklaring B.

Formålet med denne tråden er å starte litt refleksjon rundt dette, kan du tenke over andre temaer hvor du godtar eksperters forklaring og ikke vet om noe som kan få deg til å forandre mening? Global oppvarming?

Edit: Glemte et viktig punkt:

Etter det jeg observerer så kan de fleste nevne noe som de sier ville ha overbevist dem..

Men når de oppdager at disse bevisene allerede eksisterer så ignorerer vi de....

Bevisene blir ikke "gyldige" eller "troverdige" før indoktrinen/propagandaen sier de er det!

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan komme med et eksempel på et bevis som hadde overbevist meg. Når de som blir bortført og får en analprobe opp i rumpa, hvis de hadde tatt en ting fra skipet når dette skjedde så kan jeg garantere at det hadde vært en temmelig funky teknologi, noe vi aldri hadde sett maken til. Bare tenk dere om du hadde gitt en iphone til en person for 100 år siden. Det hadde vært ugjendrivelig bevis for aliens.

En annen ting jeg hadde blitt overbevist over hadde vært hvis de landet midt i en storby og flere titalls uavhengige personer filmet hendelsen samt hundrevis av øyevitner så det samme.

Lenke til kommentar

Det første beviset ditt er jeg helt enig med, det andre virker veldig uklart og ubestemt. Ville 30 videoer og 300 mennesker være nok?

Interessant nok så er det LANGT lavere terskel for å bli dømt i en rettsal. Nå kan jeg ikke noe mye om rettsystemet men det hadde vært interessant å sett hva som skal til for å overbevise en jury om at noe er god fisk.

Og så jamført dette med "bevisene" enkelte mener de besitter om romvesener.

Til dette med bortførelser - enkelte mener å ha blitt bortført av romvesener. Hva om de egentlig ble bortført av mennesker og dopet ned og lurt til å tro de ble bortført av aliens? Det ville vært den perfekte måten å skjule lovbruddet på, men vil vel ta offeret seriøst og etterforske saken? Fint skalkeskjul dersom noen trenger menneskelige prøvekaniner.

Om UFOer eksisterer så finner jeg det ikke umulig. Det er veldig mye disinformasjon rundt UFOer på nettet og det kan tyde på at noen vil holde det skjult, men det er sikkert tilfeldig. Samtidig er det rapporter fra kampfly som avskjærer ufoer, utallige vitnebeskrivelser inkludert fra astronauter og diverse videomateriale. Jeg er ikke i tvil om at det observeres rare ting på himmelen fra tid til annen men jeg har enda tilgode å se noe bevis for at det er utenomjordisk og ikke noen jordisk prototyp.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Eneste beviset jeg godtar er en offentlig utredelse eller personlig ubestridende opplevelse.

Ja, du i likhet med de fleste andre er underlagt massesuggesjonen.

Dersom massesuggesjonen går over til å si at en virkelig UFO observeres for første gang i dag ville de aller tro på det - helt uten bevis.

Det er interessant å se nærmere og i alles interesse, ikke bare ligger her svaret på hvordan noen kontrollerer en hel befolkning men også hvordan du selv unnslipper dette grepet.

Merk at det er helt urelevant om UFOer finnes eller ikke og om massesuggesjonen er tilfeldig eller planlagt - den er virkelig uansett og samme prinsipper kan overføres til andre saker som om for eksempel du burde være bekymret for svineinfluensa.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste beviset jeg godtar er en offentlig utredelse eller personlig ubestridende opplevelse.

Ja, du i likhet med de fleste andre er underlagt massesuggesjonen.

Dersom massesuggesjonen går over til å si at en virkelig UFO observeres for første gang i dag ville de aller tro på det - helt uten bevis.

Det er interessant å se nærmere og i alles interesse, ikke bare ligger her svaret på hvordan noen kontrollerer en hel befolkning men også hvordan du selv unnslipper dette grepet.

Merk at det er helt urelevant om UFOer finnes eller ikke og om massesuggesjonen er tilfeldig eller planlagt - den er virkelig uansett og samme prinsipper kan overføres til andre saker som om for eksempel du burde være bekymret for svineinfluensa.

Dersom utenomjordiske fartøy har vert på besøk (noe jeg stiller meg svært tvilsomt til), og holdes skjult av disse folka du tror kontrollerer våre tanker så finnes det vel en grunn for det. Jeg har ikke behov for å vite at de finnes med mindre jeg blir fortalt dette fra en offentlig kanal.

Med andre ord: De holdes [om de finnes] skjult av en grunn av folk som har mye mer peiling på dette enn oss, så hvorfor skal vi få vite det? Kaoset som hadde brutt ut om folk fikk vite om dette hadde vert mye større enn om det holdes skjult.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...