razh0r Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Jeg skal ha meg en ny disk til OS + programmer. Har et ASUS P5Q Pro-hovedkort, og lurer da på et par spm: Er det slik at DENNE SSD-disken vil fungere uten noe ekstra tilbehør? Står at det er S-ATA II, og mitt hovedkort har seks SATA II-porter vet jeg hvertfall! Har også lest noe om SSD-kontrollere. Vil jeg trenge en slik? Isåfall, hva er fordelen? Er helt blank på SSD-disker, så hjelp om emnet hadde vært fantastisk! Endret 6. mars 2011 av razh0r Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 En SSD kan brukes som en vanlig disk. Så det blir ikke noe annet problem enn at størrelsen på denne er 2.5", og det blir muligens behov for et adapter for å skru den fast. SSD kontroller? Det er vel snakk om det som er inne i en slik, det er forskjelige teknologier som brukes. Ikke noe du trenger forholde deg til. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Har fått lest litt mer om det nå. Bestilte disken jeg linket til over, så snart blir det andre boller i snekkerbua! Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå