Craigshaw Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Trenger noen tips i forbindelse med kjøp av ny bil. Valget ståt mellom Passat, Mondeo og Audi A6. Har behov for god plass i bagasjeommet, og i baksetet der jeg må ha bakovervendt bilstol og førersetet ganske langt tilbake da jeg er 1,90. Har lett en del rundt på nettet etter dimensjoner på de ulike modellene, men blir ikke helt klok på det. Trenger mer enn volumtall tall da det ikke forteller den fulle sannheten. A6 har f.eks en skrå bakluke som jeg har inntrykk av at stjeler en del plass. Lurer også på om verkstedkostnadene med en A6 generelt vil være høyere enn de to andre? Noen som taper seg mer i verdi enn de andre? Har inntrykk av at A6 er lengre enn de to andre, men at det ikke gir større plass pga langt panser og skrå bakluke. Noen som kan komme med nyttige innspill er jeg veldig taknemlig. Ser for meg å kjøpe en 2008-2009-modell Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Disse merkene du nevner har noen store prisforskjeller. Mondeo og Passat har relativt ganske like priser mens Audien kan bli ganske dyr. Audi har generelt ganske dyre deler, verksted og service. Du betaler mye for de 4 ringene. Det var bare litt om priser, du nevnte ikke dem så tenkte jeg kunne Det enkleste er faktisk å dra til bilforhandlere å prøve bilene for en dag. Alle bilforhandlere vil faktisk selge, og låner bilen gjerne bort. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Skoda Superb er vel ganske perfekt? Enormt baksete, stort bagasjerom (bare ikke kjøp med den som har sånn flatt gulv, det stjeler cirka 100 liter av bagasjeromsplassen, og du får ikke så mye igjen av det under der). Lenke til kommentar
AudiA3 Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Jeg ville også ha tatt en nærmere titt på Skoda Superb! De fås jo med Diesel/Automat/4x4! Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Superb er uten tvil den bilen du leter etter. Og legg fra deg alle gamle fordommer du kanskje har. Den er omtrent på samme nivå som Passat i opplevd kvalitet - og den er ikke noe dårligere når det kommer til faktisk kvalitet heller. Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Skoda, Seat, VW, Audi bruker de samme delene Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Opel Astra har et rimelig stort bagasjerom. Mye plass! Lenke til kommentar
Craigshaw Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Når det gjelder pris har ikke Audiene jeg har sett på ligget så mye over Passat og Mondeo (30-40.0000,-). Spørsmålet er om det er verd det. Får en bil som jeg mener ser mye bedre ut og som nok har noe mer "premium-følelse". Ser den har større ytre mål enn de to andre, men er litt redd det ikke gir større plass inni bilen da den virker å ha litt større panser. Vil ikke kjøre rundt i større bil enn jeg må. Superb er absolutt aktuell. Problemet er bare at det er få bruktbiler ute. Jeg skal ha automat og ønsker egentlig ikke å gå over ca 350.000,-, så da blir det vanskelig. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Med automat er det ikke så fryktelig mye på bruktmarkedet, men snakk med forhandlere og hør om demobiler og lignende. Billigste med DSG-kassen koster vel rundt 380.000 ny, men da er det jo ikke noe ekstrautstyr. Uansett, hvis du finner en demokjørt bil kan du nok klare å komme deg ned på 350.000. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27152232 Opel vectra c har det støste bagasjerommet i sin klasse, er verdt en titt. Lenke til kommentar
Craigshaw Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Med automat er det ikke så fryktelig mye på bruktmarkedet, men snakk med forhandlere og hør om demobiler og lignende. Billigste med DSG-kassen koster vel rundt 380.000 ny, men da er det jo ikke noe ekstrautstyr. Uansett, hvis du finner en demokjørt bil kan du nok klare å komme deg ned på 350.000. Har sjekket ut Superb, og det er nok en bil for meg. Med brukbart ustyr kom den seg på ca 440.000,- og det blir i meste laget selv om det er en helt ny bil. Ingen demobiler tilgjengelig. Ønsker av økonomiske årsaker å kjøpe en to-tre år gammel bil, så da utgår sannsynligvis Superb. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Veldig forståelig. Du er jo litt uheldig mtp. at du vil ha automatgir, for hvis ikke hadde det vært veldig mye bedre utvalg på bruktmarkedet. Hadde også hjulpet om bilen hadde vært på markedet i et par år, men det er jo ikke alltid at alt klaffer. Du får ha lykke til med bilkjøpet ditt uansett hva du ender opp med! Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Renault Laguna 2.0 dci Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Skoda Yeti med 4x4 Verdens beste bil ifølge Jeremy Clarkson og Autoexpress Lenke til kommentar
Craigshaw Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Skoda Yeti med 4x4 Verdens beste bil ifølge Jeremy Clarkson og Autoexpress Yeti er nok i minste laget... Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Kjøreglede med litt mindre plass : BMW 5 Serie Litt mindre kjøreglede, masse plass og komfor: Mercedes E klasse Disse to er da i samme klasse som A6. Endret 8. mars 2011 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå