Gå til innhold

Tefal Actifry frityrkoker, like bra som "vanlig" frityrkoker?

Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av ny frityrkoker da den vi har er helt håpløs, noe den har vært fra dag en men vi har ikke brydd oss med å erstatte den enda men nå er tiden inne føler vi. Vi lager mye hjemmelagde vårruller og diverse som vi tar i frityrkoker for å gjøre dem spør, problemet er bare at vår Melissa Easyfry DFH-50 ikke klarer å få jobben gjort.. Vi må ha vårrullene nede i olja i hvertfall 10min for at de skal bli noe som ligner på sprøe, tar vi dem nedi i de normale 5min som det burde ta for dem å bli sprøe og gode så er de bare blaute og dynka i olje. Uansett hvor lenge vi holder på så blir de aldri skikkelig sprøe og det renner jo olje av dem etter å ha vært i kokeren over 10min.

Dette er verken spesielt sunt, fristende eller spesielt delikat og det tar veldig lang tid å lage 30 vårruller når vi kan kun koke 5 om gangen og de må ligge i minst 10min. Derfor ser vi oss om etter ny frityrkoker, en som forhåpentligvis gjør jobben skikkelig. Vi har testet å frityrkoke fiskepinner og andre ting bare for å se hvordan resultatet blir og ingenting blir spesielt bra, vårrullene blir sånn halvveis sprø med rennende frityrolje over hele noe som ikke er sånn som det burde være og igjen må vi ha dem nedi i minst 10min for et halvveis sprøtt resultat, følger vi instruksjonene og har de nedi i 3-5min så er det jo ikke antydning til sprøhet overhodet.

Vi har sett litt på Tefal sin Actifrymodell som virker veldig spennende og skal være et mye sunnere alternativ? Noe som ikke skader.. Men fungerer den like bra som "vanlige" frityrkokere? Fungerer den på samme måte og gir samme resultat overhode? Vi vil ikke punge ut for noe som viser seg å være sunnere, men som ikke klarer å gjøre jobben med å få maten sprø og god for det er jo i utgangspunktet det vi er ute etter og ikke et halvveis resultat som vi opplever per idag, om det så skulle være sunnere eller ikke. Så er det noen som vet hvorvidt Actifry er et godt alternativ innen frityrkokere eller burde vi se oss om etter noe av det litt mer tradisjonelle og vanlige for best resultat?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

eller burde vi se oss om etter noe av det litt mer tradisjonelle og vanlige for best resultat?

Det stemmer. Har selv jobbet i Elkjøp tidligere, og fått testet en del produkter. Selv om resultatet med ActiFry er helt OK, så er det langt i fra det samme som du får med tradisjonelle frityrkokere. Du får mer enn nok for pengene ved å velge en rimelig variant fra Tefal, OBH eller Wilfa.

Lykke til :)

Edit: Selv om muligens ferdigproduktet med ActiFry er noe sunnere, så tror jeg helsegevinsten i det store og hele er relativt liten. I hvertfall hvis man bare bruker frityrkokeren en gang i blant til visse matretter.

Endret av DavidH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...