Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp! Er så redd for at kjæresten min skal slå opp... han sa vi måtte snakke sammen

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

I går var jeg på fest med min kjære, og våre felles venner. Tonen mellom oss var god hele kvelden, som den pleier å være, og vi snakket med folk på hver vår kant, men møttes nå og da for å gi hverandre et kyss og snakke litt sammen. Når vi skulle dra til byen var vi begge to gode og fulle, og plutselig reagerte han på noe jeg hadde sagt eller en måte jeg hadde oppført meg på - problemet er bare at jeg ANER ikke hva det skulle være, og han klarte ikke helt å forklare det (jf. litt mye alkohol?).

Resultatet ble at vi satt på en benk i byen og "kranglet", og jeg ble litt hysterisk (ropte litt) og oppgitt fordi jeg ikke visste hva jeg hadde gjort galt, og han hadde ikke noe konkret å komme med. Tilslutt ble vi enige om å ta det i morgen, og vi tok en taxi hjem og la oss sammen - kysset og sa at vi var glad i hverandre.

I dag måtte han opp tidlig pga. kurs, og han sa at vi fikk snakke sammen når han kom hjem - han måtte tenke på hvorfor det ble som det ble i går, og hva han ville si. Han mener at det må være en underliggende grunn til at det ble sånn, og at vi begge reagerte på den måten, mens i mitt hode var det bare en fyllakrangel som ble blåst litt ut av proporsjoner - og det er også noe av problemet; jeg vil VIRKELIG si unnskyld og legge meg flat hvis jeg har gjort noe galt, men jeg vet virkelig ikke hva det skulle være! Har også ringt rundt til venninner som ikke helt skjønner hva det skulle være.

Så nå går jeg rundt og venter på at han skal komme hjem om mange timer, livredd for at han skal finne ut at han ikke vil være sammen med meg mer, og slå opp. Jeg er en person som bekymrer meg mye, og er redd for å miste de jeg er glad i, og klarer ikke å tenke på noe annet. Jeg skjønner heller ikke hva den underliggende grunnen skulle være - vi har et superbra forhold, og er flinke til å snakke om det, og til å sette grenser og si fra. Skal det virkelig ikke mer til, hvis han gjør det slutt? En enkelt krangel, i alkoholrus?

Det skal sies at rett før vi dro til hver våre venner før festen, ble jeg irritert på han fordi jeg syntes han utleverte litt for private detaljer om vårt sexliv til en av mine venninner som var her da, noe jeg sa klart og tydelig fra om. Dette forsto han, og han unnskyldte jeg og sa at jeg må si fra hvor streken går for meg, for han synes ikke det var noe galt i sånne ting, men da var det jo litt dårlig stemning i utgangspunktet...

Uff, dette ble langt, men måtte bare få det ut :(

Er helt kvalm av skrekk - hva skal jeg gjøre hvis han slår opp? Og kan han gjøre det slutt på grunn av, i mine øyne, en ganske ufarlig bagatell??

(Det skal også sies at vi aldri har kranglet sånn her før, kun mindre diskusjoner og irritasjoner)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten sånn at du skriver svaret på hvorfor han er sur på slutten der, sikker på det ikke hadde med at du sa fra ang sexlivet deres ? Gjorde du det foran venninna di ?

Det har jeg ikke tenkt på faktisk... nei, jeg sa det etter hun hadde gått. Jeg var kanskje litt krass, men jeg var stressa og ganske irritert akkurat der og da, og da kommer ting ut litt feil. Samtidig synes jeg jo at det skal være plass til å si fra om sånne ting i et forhold, så man unngår misforståelser i fremtiden. Minnes faktisk vagt at han nevnte det i går, men alle detaljene er desverre ikke på plass :innocent:

Det kan jo være en faktor det du nevner, men det er da ikke så galt å si at jeg ikke synes det er greit at han forteller og tuller med de tingene til andre?

Lenke til kommentar

[quote name='AnonymDiskusjon' timestamp='1299415324' post='17040928'

Uff, dette ble langt, men måtte bare få det ut :(

Er helt kvalm av skrekk - hva skal jeg gjøre hvis han slår opp? Og kan han gjøre det slutt på grunn av, i mine øyne, en ganske ufarlig bagatell??

(Det skal også sies at vi aldri har kranglet sånn her før, kun mindre diskusjoner og irritasjoner)

Han trenger strengt talt ikke en ''god grunn'' til å slå opp i utgangspunktet, kanskje han bare vil oppleve hva annet verden har å by på? Hvor gamle er dere?

Forøvrig så høres han ut som en skikkelig dritt. Ikke bare på grunn av at han reagerer sånn på en fyllekrangel som du ikke husker grunnen til hvorfor oppstod, men også på grunn av at han utleverte detaljer om DERES SEXLIV til DIN VENNINNE. Hvis min type hadde gjort noe sånt så.. nei, når jeg tenker meg om så hadde han ikke gjort det, for han vet at han hadde angret noe så inni helvete.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det har hvertfall ikke trådstarter gjort noe galt. Du må få lov til å sette krav. Hvis du ikke syns det er greit at han utleverer slik informasjon til venninna di, så skal du ha lov til å si fra! Spesielt når informasjonen omhandler slike intime og personlige ting som det. Respekterer han ikke at du reagerer på sånn, så er han ikke mye å samle på. Men dette er selvsagt noe du selv må kjenne på, jeg kjenner verken deg eller han. Jeg har altså egentlig ingen forutsetning for å gjøre meg opp en 'holdbar' mening. Hvis han gjør det slutt på grunn av noe sånn, så er det hans tap! Lykke til uansett!

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det lov til å sette krav, men å oppføre seg hysterisk og skrike rundt slik at han føler seg uthengt som en voldtektsmann er noe annet.

Mulig han er lei av en oppmerksomhetssyk dramaqueen?

Øøhm... leste du overhodet det jeg skrev, eller diktet du nettopp opp din egen lille versjon av historien? Uthengt som en voldtektsmann? Herrejemini, slapp nå litt av på krisemaksimeringen.

Jeg skrev forøvrig også, relativt klart og tydelig, at dette er første gangen noensinne at vi krangler, og at vi ellers har et herlig forhold med god kommunikasjon. Men for all del, det kan jo godt hende det lyser OPPMERKSOMHETSSYK DRAMAQUEEN!!! av det i noens øyne ;)

Forøvrig kan jeg opplyse om at bekymrede meg hadde, som vanlig, ingen grunn til bekymring, og vi har ledd godt av det siden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...