Zonda Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Har koblet PCen til TVen via nettverkskabel gjennom en switch. Ønsker å streame innhold på PCen via dette nettverket. Problemet er bare at videoer hakker som bare det når jeg prøver å spille av. Bruker Wild Media Server. Noen som vet hva som kan være problemet, og hvordan jeg kan løse det? Hakker på SD og HD-materiale. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Hva mener du egentlig med "hakker" ? At filmene stopper ogg å begynner igjen, eller at bevegelsene i bildene virker hakkete ? Ser du om media serveren driver med "trans-coding" av materialet du ser på ? hvordan er CPU belastningen på serveren når du streamer. Lenke til kommentar
Zonda Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Jeg mener at bildet starter og stopper annet hvert sekund. Belastningen på CPU er på 100 % ved streaming. Det betyr vel at media serveren driver med "trans-coding"? Jeg ser ikke det inne i media serveren. Har også prøvd Mezzmo, men det hakker like mye når jeg bruker den. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Hva skjer når du spiller av materiale som ikke trans codes? Endret 6. mars 2011 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Hvilken TV har du ? Har du noen mulighet i Wild Media Senter å velge hvilket materiale som skal transcodes og hvilket som ikke skal det ? Hva slags CPU har du på serveren som kjører WildMS ? Problemet virker som om din PC ikke har nok kraft til å transkode materialet. Lenke til kommentar
Zonda Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Video som ikke måtte transcodes kjører helt fint. Dessverre så må det meste av det interessante transcodes. TVen er Sony i serien EX500. Kan se ut som prosessoren er problemet ja. Den begynner jo å bli litt gammel, Athlon 64 3500+ fra 2005. Tror jeg bare skaffer meg en lang HDMI-kabel i stedet da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå