Gå til innhold

Hakking over nettverk ved DLNA

Anbefalte innlegg

Har koblet PCen til TVen via nettverkskabel gjennom en switch. Ønsker å streame innhold på PCen via dette nettverket. Problemet er bare at videoer hakker som bare det når jeg prøver å spille av. Bruker Wild Media Server. Noen som vet hva som kan være problemet, og hvordan jeg kan løse det? Hakker på SD og HD-materiale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du egentlig med "hakker" ? At filmene stopper ogg å begynner igjen, eller at bevegelsene i bildene virker hakkete ?

Ser du om media serveren driver med "trans-coding" av materialet du ser på ? hvordan er CPU belastningen på serveren når du streamer.

Lenke til kommentar

Jeg mener at bildet starter og stopper annet hvert sekund. Belastningen på CPU er på 100 % ved streaming. Det betyr vel at media serveren driver med "trans-coding"? Jeg ser ikke det inne i media serveren. Har også prøvd Mezzmo, men det hakker like mye når jeg bruker den.

Lenke til kommentar

Hvilken TV har du ?

Har du noen mulighet i Wild Media Senter å velge hvilket materiale som skal transcodes og hvilket som ikke skal det ?

Hva slags CPU har du på serveren som kjører WildMS ? Problemet virker som om din PC ikke har nok kraft til å transkode materialet.

Lenke til kommentar

Video som ikke måtte transcodes kjører helt fint. Dessverre så må det meste av det interessante transcodes. TVen er Sony i serien EX500. Kan se ut som prosessoren er problemet ja. Den begynner jo å bli litt gammel, Athlon 64 3500+ fra 2005. Tror jeg bare skaffer meg en lang HDMI-kabel i stedet da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...