Gå til innhold

Dimmetriks.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var en i troppen vår som slapp en 'kladd' utenfor døra til komanisjefen.. var ikke særlig populært tho, for han truet med å holde igjen hele kompaniet til den skyldige meldte seg.. Noe han også gjorde (Han måtte bli igjen en dag ekstra).

Jeg hadde dimmevakta mi på slottet, og vi prøvde å demontere sabelen til Lt'n vår slik at det bare var håndtaket som kom opp da han dro den opp av tasken.. Han merka det, og fikk skrudd den sammen føre vaktavløsningen. Var vist et triks som gikk igjen år etter år vistnok..

Ellers kan dere jo bestille en stripper til dimme-oppstillinga eller no. ;p

Lenke til kommentar

Jeg hadde et veldig bra år på Rena, i stridsvognstroppen (si fra om andre også har vært der!)

Vi gjorde flere småsaker natta før dimmisjon, heh.

Sykkelen til et befal ble heiset opp til topps mellom to flaggstenger, det så bra ut.

En prydkanon som var utstilt utenfor regimentsbygget (hvor brigaderen holder til) ble snudd slik at den pekte mot kontoret hans.

I tillegg jekket vi opp to befalsbiler, og satte demperne på lecablokker slik at dekkene svevet 1 cm over bakken selv om bilen så tilnærmet like høy ut.

Mye moro man kan finne på gitt..

Lenke til kommentar

Hehe. Ikke lite genialt :D

Saken er at jeg er på en flystasjon nå (Bodø). Og det er ikke så mange kanoner å snu på her. Det eneste er noen gamle (uskadeligjorte) missiler som er utstilt diverse plasser her. Og jeg har ikke tilgang til _så_ mye utstyr, men jeg har Anarchy Cookbook liggende.

Kanskje jeg skulle lage noe som sa pang og masse røyk av dagligvarer ;)

Lenke til kommentar

Ikke gjør så altfor mye jævelskap nuh da...Jeg dimmer selv den 1 august her på Bodø hovedflystasjon og kommer sikkert til å gjøre dimme triks selv. Men da skal jeg ikke lage stor jobb for de stakkars som eventuelt må rydde opp etterpå, jeg har selv erfart hvor kjipt det kan være.

Lenke til kommentar

Det beste er vel å gjøre ting som ikke blir oppdaget helt med en gang, slik at det er fare for å bli holdt igjen...

Eks. fjerne hetta på toppen av sengekarmen og fylle opp med rekeskall.

Eller en hilsen laget med Roundup ugressmiddel på plenen. Det dreper det meste.

Lenke til kommentar

min tjenste gikk ut på å drive datastøtte for en gjeng klovner

på håkonsvern, dette var tiden før fisbasis kom. som dimmetriks

forandret jeg litt på kontoene til noen offiserer, slik at passordet

måtte være minimum 30 tegn og måtte forandres en gang i timen.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

fant denne posten under søk etter noe helt annet så jeg må bare tilføye..

da jeg dimmet på ørlandet i 2002 var jeg dritings natta før såklart, og

da fant jeg en rull av dissse små svarte lappene du klistrer på blinkene i skapet mitt.

jeg og en på rommet klistra dem på vegger og dører i hele gangen i kaserna pluss

dass og tak og der vi kom til..

neste dag bestod i å prøve å evade en UB korporal som jeg hadde skrevet noe

lite flatterende om på veggen med disse lappene, samtidig som jeg leverte utstyr og alt sånt.

han fant meg da vi venta på bussen men var ikke sur heldigvis.. :yes:

de folka som var igjen hadde vel en koselig jobb med å plukke ned alle lappene

antar jeg..

Endret av Roskov
Lenke til kommentar

bonemiddel er jo en flott oppfinnelse!

vi brukte en hel natt med å bone fast forskjellige ting. (bonemiddel i skaplås er en klassiker)

noen grisebilder fra visse blader med 10-12 lag bonemiddel på kasernegulvet vil glede fremtidige rekrutter i flere tiår ;)

(forresten noen som har peil på dimmebegrepene "snipp" osv?)

Endret av total
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...