Gå til innhold

Anbefal HK til XP 2500 Barton og 2xTwinMOS 256MB PC3200 RAM


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe nytt hovedkort om en stund (ingen hast), og jeg lurer på hva jeg bør velge eller vente på. Prosessoren kjører med en FSB hastighet på 2x166 MHz, men kan ganske lett klokkes opp til 2x200 MHz med det rette hovedkortet, altså synkront med RAMen. Jeg har nå et MSI KT4V hovedkort som ikke har dual channel DDR eller mulighet for å låse frekvensen på PCI og AGP portene. FSB går derfor bare opp til ca 2x180-185 MHz, og jeg kjører daglig på usle 2x166 MHz og 333Mhz på RAMen, ettersom dette ser ut til å fungere bedre enn asynkrone frekvenser. Hvilket kort bør jeg velge, hvis jeg krever disse tingene, og generelt høy ytelse? NForce 2/3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å kjøre dual, må brikkene stå i slot 1+3 eller 1+2 eller 1+2+3 :roll:

 

Tommelfingerregel: så lenge det er en minnebrikke i slot1+ en av de andre vil den kjøre dual (uansett om det er en eller to minnebrikker i de andre slot...).

 

Har hittil ikke hørt om ett nForce2 kort med 4 slots..... (alle jeg har sett har 3, mens P4 systemer ofte har 4 (som skal kjøres to og to for å utnytte dual)).

 

2+3 alene blir ikke dual... (dette er kun for de som har trøbbel med å kjøre dual channel, ett alternativ dersom det klokker dårlig ved å kjøre i dual).

 

Edit: Vil nok påstå at Epox er bedre enn Asus jeg da men men..... (har ett 8rda+ (som er like bak mitt NF7-S V2 mht oc vennlighet) i PC2). Har sett endel flere klager på Asus enn Epox kort mht oc vennlighet rundt omkring ihvertfall. Tror ikke det er mange som anbefaler Asus dersom du skal klokke. Det beste klokkekortet er uten tvil NF7 v2

Lenke til kommentar
For å kjøre dual, må brikkene stå i slot 1+3 eller 1+2 eller 1+2+3 :roll:

 

Tommelfingerregel: så lenge det er en minnebrikke i slot1+ en av de andre vil den kjøre dual (uansett om det er en eller to minnebrikker i de andre slot...).

 

...

 

2+3 alene blir ikke dual... (dette er kun for de som har trøbbel med å kjøre dual channel, ett alternativ dersom det klokker dårlig ved å kjøre i dual).

 

...

 

det står jo i manualen til NF7-s at dersom man har PC3200 brikker, burde man plassere dem i socket 3 og 2... (?) :-?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...