Gå til innhold

PC blitt hacket? Uautorisert remote access?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ut som om det er Teamviewer / Logmein som har vært i bruk, ja. Om du ikke vil avinstallere (som egentlig er det beste), kan du slette programdata-mappene (Brukernavn\AppData\Roaming\TeamViewer for teamviewer, har ikke brukt logmein), som burde fjerne innstillingen jeg antar ligger der om at personen skal få tilgang til datamaskinen uten bekreftelse.

Alt i alt er det umulig å vite hva det er han faktisk har gjort med PC-en. Selv ville jeg reinstallert OS(Windows, antar jeg?). Det kan hende han har installert en keylogger, og nå sitter på alle passordene dere har brukt, eller det hele kan ha vært harmløst. Umulig å vite.

Teamviewer kan også endre bakgrunnen til blå for bedre ytelse, så det er godt mulig det er det hun så.

Lenke til kommentar

Jeg har avinnstallert begge.. Jeg har googlet litt, og det ser da ut som om det er programmer som fjerner keylogs? Med begge disse to avinstallert og grundig anti-virus/spyware søk skal jeg da være trygg`?

Lenke til kommentar

Jeg vil bare minne om at både LogMeIn og TeamViewer er harmløse programmer, men som dessverre kan misbrukes hvis man gir "hvem som helst" tilgang.

Harmløse i seg selv, men som kan brukes til å gjøre hva som helst =/

Om du ikke vil reinstallere, bytt i alle fall passord på e-post / paypal / annet "viktig".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...