Vamos Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Har jeg lest feil, eller må man vente til man fyller 23 år før man kan kjøre på med siviløkonom-studier? Det betyr i så fall en 4 års-periode etter videregående. Er det "lurt" å gjøre noe rettet mot studiene, eller er det likegyldig når man starter på bachelor og master? Lenke til kommentar
Quent Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Jeg aner ikke hvor du har lest dette, men det er helt feil. Du kan gå rett fra videregående til et siviløkonomutdanningsprogram. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Mulig jeg har lest for opptakskravet til bachelorstudier. Ser nå at siviløkonomstudiet ikke har noen aldersgrense. Lenke til kommentar
operg Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Det finnes ikke noen slik ventetid for noen andre studier heller. Det eneste studiet jeg vet om som har en nedre aldersgrense er politistudiet, og den er på 20 eller 21 år eller noe slikt. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 http://www.bi.no/no/Heltid/Soknadsskjema-studier-/Opptakskrav-Bachelorstudier/ "fylt 23 år i løpet av opptaksåret og kan dokumentere minimum fem års fulltids arbeidserfaring og/eller utdanning." Lenke til kommentar
operg Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Generell studiekompetanse ELLER Opptak på grunnlag av fullført utdanning ELLER realkompetanse. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Aha, misset "eller" inni der. Takk. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Det er én av mulighetene man har for opptak. Om man ikke har vitnemål fra videregående, vil man med fem års fulltid arbeidserfaring eller utdanning få studiekompetanse når man fyller 23 med veldig mange færre fag enn det som vanligvis krevet. Les mer om 23/5-regelen her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå