nO0_o Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Jeg lurer på en ting. Denne anonymbrukeren som man kan bruke. Det ser ut som om samme '' profil '' brukes til alle anonym innlegg. Noe som betyr at folk kan late som de er andre. Hva sier ledere av forumet til dette? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Noe som betyr at folk kan late som de er andre. De kan late som om de er en annen anonym bruker, ja. Men de positive sidene veier tydeligvis opp for de negative. Lenke til kommentar
nO0_o Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Noe som betyr at folk kan late som de er andre. De kan late som om de er en annen anonym bruker, ja. Men de positive sidene veier tydeligvis opp for de negative. Hva er de positive? Og sjekker dere mye om folk har '' latet som '' ? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Hva er de positive? Poenget med det nye systemet er at det gir dere, brukerne, bedre sikkerhet og muligheter til å opptre som anonyme. Før kunne moderatorer se IP-adressen til brukere som postet som gjester, men nå er det kun enkelte administratorer som kan se hvem som skjuler seg bak en anonym bruker, ved å manuelt sjekke databasene. Og sjekker dere mye om folk har '' latet som '' ? Som jeg nevnte over har vi, moderatorene, dessverre ingen mulighet til å se hvilken anonym bruker som startet tråden. Jeg skulle gjerne sett en løsning på dette, men det vil gå utover deres sikkerhet og anonymitet. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Som jeg nevnte over har vi, moderatorene, dessverre ingen mulighet til å se hvilken anonym bruker som startet tråden. Jeg skulle gjerne sett en løsning på dette, men det vil gå utover deres sikkerhet og anonymitet. 1) Det er vel administratorene som har mulighet til det, ikke sant? Jeg er glad for at terskelen er satt såpass høyt. Veiledere burde iallefall ikke hatt muligheten til det. 2) Ja, det vil gå ut over vår sikkerhet og anonymitet. I mellomtiden får dere ta og moderere hvert enkelt innlegg manuelt og objektivt. Er det spamming og trolling på gang, så er nok administratorene ganske våkne til å ta tak i det. Ser iallefall ingen problem så langt. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Det er vel administratorene som har mulighet til det, ikke sant? Jeg er glad for at terskelen er satt såpass høyt. Veiledere burde iallefall ikke hatt muligheten til det. Som jeg sa er det kun administratorer som nå kan se hvem som skjuler seg bak anonyme brukere, og dette krever en god del arbeid. Veiledere har aldri kunnet se slikt. Grunnen til at moderatorer tidligere kunne se hvem som postet som gjest, var at alle innlegg ble lagret med brukerens IP. Dermed var det en enkel sak å koble gjest opp mot registrerte brukere. Nå postes alle anonyme innlegg fra samme IP (000.000.000.000) så dette er ikke lenger mulig. Ja, det vil gå ut over vår sikkerhet og anonymitet. I mellomtiden får dere ta og moderere hvert enkelt innlegg manuelt og objektivt. Er det spamming og trolling på gang, så er nok administratorene ganske våkne til å ta tak i det. Ser iallefall ingen problem så langt. Hvis noen utgir seg for å være trådstarter, vil den ordentlige trådstarteren sannsynligvis reagere og forhåpentligvis rapportere kjeltringen. Er det ganske enkelt et useriøst innlegg har vi moderatorer fortsatt mulighet (og lov) til å slette de, uten å gå via administratorene. 1 Lenke til kommentar
nO0_o Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Hva er de positive? Poenget med det nye systemet er at det gir dere, brukerne, bedre sikkerhet og muligheter til å opptre som anonyme. Før kunne moderatorer se IP-adressen til brukere som postet som gjester, men nå er det kun enkelte administratorer som kan se hvem som skjuler seg bak en anonym bruker, ved å manuelt sjekke databasene. Da foreslår jeg at forumet skaffer seg flere administratorer. Jeg vil gjerne si at jeg synes L4r5 fortjener det, fordi han ser meget aktiv ut og er den eneste som faktisk sender grunnen på PM, hvorfor han fjernet eller ikke fjernet en kommentar jeg rapporterer. Dere burde ha kapasitet nok til å sjekke dette, eller i hvertfall lage et nytt system, hvor hver bruker får sin egen anonymbruker med tall som f.eks: Anynombruker1, Anynymbruker2, Anonymbruker3 osv. Endret 6. mars 2011 av -Linda. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Da foreslår jeg at forumet skaffer seg flere administratorer. Det er nok ikke nødvendig. Det er heller ikke ønskelig, da poenget er at så få som mulig skal kunne se hvem som poster som anonyme brukere. Jo flere med tilgang, jo større er sjansen for at uvedkommende også får tilgang til dataene. Dere burde ha kapasitet nok til å sjekke dette, eller i hvertfall lage et nytt system, hvor hver bruker får sin egen anonymbruker med tall som f.eks: Anynombruker1, Anynymbruker2, Anonymbruker3 osv. Du kan jo foreslå dette i Idéboksen i trackeren, hvis det ikke allerede har blitt foreslått. Lenke til kommentar
nO0_o Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Hvorfor byttet dere system anyway? Endret 6. mars 2011 av -Linda. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Du finner mer informasjon om hvorfor vi byttet i denne tråden. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 En måte å markere forskjellen på ulike anonyme brukere i en tråd er noe vi ønsker oss ja. Jeg har en idé der og skal ta det opp med våre utviklere. Flere admins blir det nok ikke. Det er bedre at vi har flere moderatorer som reagerer på slikt, og så spør en administrator om å sjekke om nødvendig. Og nei, vi sjekker det ikke ofte. Det ser ikke ut som det er noe stort problem. Geir Lenke til kommentar
TSP Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 En måte å markere forskjellen på ulike anonyme brukere i en tråd er noe vi ønsker oss ja. Jeg har en idé der og skal ta det opp med våre utviklere. Jeg har en ide om en løsning på det selv, kanskje vi kunne snakket sammen om det? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Og da har vi implementert en rask og enkel løsning på dette: Anonyme poster skiller nå på brukere og tråder Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå