qlimaxxx Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Hei! Driver å titter på skjermkort når jeg skal sette sammen pc. Lurte i hovedsag hva som er forskjellen på 1gb og 2gb. Jeg vet ikke hva jeg skal velge, pcen skal brukes til gaming,film og bilde redigering i hovedsak. Så hva er forskjellen? Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Det vil si hvor mye dedikert minne det er til grafikk, altså RAM spesifikt til grafikkkortet Lenke til kommentar
qlimaxxx Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Det vet jeg jo, men leste noe om lagg ved 2gb eller yter 2gb bedre i spill enn 1gb? Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 2GB vil jo alltid være en fordel over 1GB, da har du jo mer RAM som grafikkkortet kan utnytte, og ta flittig i bruk Lenke til kommentar
qlimaxxx Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 Da går jeg nok for en 2gb. Tusen takk for svar så fort Eivind Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Nja. Grafikkort med mye minne er ofte litt tregere enn samme kortet med litt mindre minne, og i tillegg skal du ha høy skjermoppløsning før forskjellen mellom 1 og 2 GB minne gjør noen reell forskjell. Jeg ville heller lagt de ekstra kronene i bedre kjøling, mer stillegående kjøling, et kort med bedre GPU, eller et fabrikkoverklokket kort med samme GPU som du først vurderte. Lenke til kommentar
qlimaxxx Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 XFX Radeon HD 6950 1GB 830Mhz i stedet for XFX Radeon HD 6970 2GB 800Mhz? Eivind Lenke til kommentar
qlimaxxx Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Dette var vannskelig. venter til 6990 kommer ut jeg :!: Lenke til kommentar
yrian90 Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Ja tror det blir et godt valg, men 6990en er vel i en helt annen prisklasse... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå