ginark Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) jeg har brukt 46""en over lang tid... og i dag skulle jeg lane med noen kompiser...så mangler jeg 5-7 cm av skjermen, har prøvd en del: justere oppløsning, flytte skjermbildet (men da forsvant bare det bak den svarte, 5-7cm streken... :S, justere gjennom Nvidia kontrollpanel) pliiis hjelp meg! Endret 5. mars 2011 av ginark Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Prøvd å forandre på Hertz'en? Lenke til kommentar
Larsen.J Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Har ikke Nvidia kort, men. Gå inn i innstillingene til grafikk kortet og let etter Overscan og Underscan. Jeg hadde samme problemet og det viste seg at innstillingene var feil innstilt fra starten av. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Har du prøvd autoinnstillinger på TV-en? Lenke til kommentar
ginark Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 har prøvd både 60 og 75 Hz, (ingen flere alternativer) skal liksom ha tilbake til PC-skjerm instillingene skal liksom ha tilbake til PC-skjerm instillingene Har ikke Nvidia kort, men. Gå inn i innstillingene til grafikk kortet og let etter Overscan og Underscan. Jeg hadde samme problemet og det viste seg at innstillingene var feil innstilt fra starten av. hvor kan jeg finne "overscan" eller "underscan"? Lenke til kommentar
ginark Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 har et lite spørsmål (siden jeg kan endre oppløsning selv... og det funker, men veit ikke hvilken oppløsning jeg må ha i utgangspunktet .. (22"" tror jeg) noen forslag? Lenke til kommentar
ginark Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 har en oppdatering å kunngjøre: jeg har fått bra bilde nå... men jo mere jeg forskyver bildet til venstre, forsvinner det bare bak en svart 3 cm tykk svart linje :S Lenke til kommentar
qlimaxxx Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Step by step: 1. First go ahead and right click on your desktop and select "Nvidia Control Panel" 2. Next under "Display" in the tree control select "Adjust desktop size and position" 3. Then hit the "Resize Desktop" button which will launch and application. You will see two sliders on your screen which you can adjust to fix any over/under scan issues. The green arrows should be pointing at the corners of your television. Fant bare engelsk tut, men håper du får det til. Eivind Lenke til kommentar
ginark Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 har prøvd...jo mer jeg skyver..jo mere forsvinner :S Lenke til kommentar
qlimaxxx Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Har du endret innstileng på skjermen og ikke via dataen ? Prøv å finne en knapp på skjermen som heter auto så trykker du på den, eller så kan du gjøre det manuelt via meny osv. Eivind Lenke til kommentar
ginark Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 har prøvd det også.. takk for at du prøver å hjelpe meg, men har gjordt disse tingene den auto knappen veit jeg ikke om jeg har da Lenke til kommentar
qlimaxxx Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Bare hyggelig å hjelpe en forumbruker Men da er vel jeg også tom for alternativer også... Annet enn å sjekke alle kabler, starte maskinen på nytt osv... Hvis du bruker HDMI kan du prøve å koble til med en DVI(hvit) kabel, eller så kan du koble til med en VGA (blå) kabel. Lykke til videre! Eivind Lenke til kommentar
ferskvare Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Hva slags skjermkort bruker du? Merke - Type (ATI/Nvidia) - Modell Hva slags skjerm bruker du? Merke og modell, antall tommer og aspekt (4:3, 16:9 etc) Hva slags tilkobling mellom disse? VGA, DVi, HDMI, Displayport? Lenke til kommentar
ginark Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Hva slags skjermkort bruker du? Merke - Type (ATI/Nvidia) - Modell Hva slags skjerm bruker du? Merke og modell, antall tommer og aspekt (4:3, 16:9 etc) Hva slags tilkobling mellom disse? VGA, DVi, HDMI, Displayport? Asus 22"", nvidia GEforce 9500 GS, VGA Endret 6. mars 2011 av ginark Lenke til kommentar
ferskvare Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Jeg går ut ifra at 22" Asus'en din er widescreen 16:9, siden du ikke sier noe om det. Hva slags oppløsning er Windows satt opp til å kjøre på den? Lenke til kommentar
ferskvare Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Hvis skjermen din er en widescreen, har du problemet ditt der. 1280x1024 er ikke en widescreen-oppløsning, men et 4:3 format. Hvis det faktisk er en 4:3 skjerm du har, aner jeg ikke hva problemet er. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Hvis skjermen din er en widescreen, har du problemet ditt der. 1280x1024 er ikke en widescreen-oppløsning, men et 4:3 format. Hvis det faktisk er en 4:3 skjerm du har, aner jeg ikke hva problemet er. 1280*1024 er et 5:4 format, og finnes kun i denne ene oppløsningen. Jeg har aldri sett det over 20". Oppløsningen du vil ha er antageligvis 1680*1050 om det er en 16:10 skjerm, eller 1600*900/1920*1080 om det er en 16:9 skjerm. Lenke til kommentar
ferskvare Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Hadde vært utrolig hjelpsomt hvis OP i det minste kunne fortalt om det er widescreen-skjerm eller ikke. Står sikkert også Merke OG MODELLNUMMER et eller annet sted på skjermen. Hvis det er en gammel CRT, pleier det stå et modellnummer enten i et av hjørnene foran, eller på en lapp bak sleve skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå