del_diablo Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg har et problem, jeg sitter bak en proxy. For å komme på nettet må jeg igjennom en proxy. Jeg har noen spill. Spillene støtter ikke proxy, men portene er åpne på nettverket og proxien. Finnes det programmer som jeg kan kjøre som tar seg av proxyarbeidet så jeg kan spille online? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 vet du hva en proxy er siden du spør om der finnes et program som tar seg av PROXYARBEIDET? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 sockscap? Men skjønner ærlig talt ikke helt hva du spør etter. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 vet du hva en proxy er siden du spør om der finnes et program som tar seg av PROXYARBEIDET? Ja, jeg er fult klar over hva en proxy er. Problemet er at det er ingen fornuftig måte å forklare problemet på. Og ja: Jeg spør etter et program som tar seg av proxy arbeidet, fordi jeg har program som ikke støtter proxy, og jeg må bruke proxy for å komme på nett. Ingen proxy "wrapper", ikke noe online spilling. Jeg ser ikke etter en tunnelapplikasjon. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 sockscap? Ser bra ut, er ikke sikker på om det jeg skal ha, men jeg skal prøve i morgen. Men skjønner ærlig talt ikke helt hva du spør etter. Har ikke peiling på hva det egentlig heter på fagspråket, så ja: Jeg sliter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) vel man bruker bla proxy for å forhindre udefinert / ulovlig trafikk inn og ut av nettet. Så du spør om hvordan du kan omgå sperren som den proxyen medfører. Er dette på et skole nett? Endret 7. mars 2011 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Ja, det er et skolenett. Men jeg vil bruke nettleseren min, men nettleseren støtter ikke en vis bit av proxy protokollen STFK kjører. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) ha ha. Javel. Kan du tenke deg at den typen trafikk du prøver å kjøre, er definert som forbudt trafikk på nettet til STFK? Hvilken browser bruker du og hvilken del av proxy protocolen støtter den ikke? Endret 8. mars 2011 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Jeg bruker Opera. Opera har en elendig proxy støtte. (Edit: For ca et halvt år siden kjørte skolen en "vanelig" proxy, da fungerte Opera fett. Og så valgte STFK å ta over hele nettverket til alle skolene og etater i kommunen, så nå sitter vi bad det de kjører, og Opera støtter det ikke av uviste grunner). Og hva skolen kjører? IT ansvarlig viste ikke navnet, og jeg ikke om noen verktøy for å finne ut typen. STFK == Sør Trønderlag Fylkes Kommune I tilfeller dere lurte. Endret 9. mars 2011 av del_diablo Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Trådstarter spør etter et program som han kan kjøre sine spill igjennom proxy-en til Sør Trønderlag Fylkes Kommune som må brukes for å komme på internett. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Trådstarter spør etter et program som han kan kjøre sine spill igjennom proxy-en til Sør Trønderlag Fylkes Kommune som må brukes for å komme på internett. Notis: Det kan fortsatte forekommer forvirring, fordi tunneler gjør samme jobben og litt til. F.eks MyFreedom, du kan ikke bruke for får å få proxy oppe å kjøre, men den lager en tunnel til en proxy server bortenfor nettverkets proxy, noe som tillater spilling på plasser hvor nettet egentlig har blokkert portene på nettverket. MyFreedom er en tunnel. Sockscap ser ut til å være en "wrapper", den tar imot programmets signaler mot internett, og sender det mot proxy serveren. Altså det samme som "MyFreedom" gjør, men i kontrast så sender den det ikke videre til en tunnel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 trådstarter sier i post 4 at han ikke vil ha noen tunnelprogrammer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå