Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Et par spørsmål angående LAN-party (teknisk)

Anbefalte innlegg

Hei

Skal arrangere LAN-party neste helg og trenger hjelp til et par ting. Håper at diskusjon.no kan hjelpe meg her!

1. Skal kjøre opp en storskjerm som viser informasjon (events, stillinger, playlist mm.) til deltakere. Her vil jeg at informasjonen kan endres og "oppdateres" på storskjermen fortløpende. Hadde også vært tøft å streame finaler i turneringer på storskjermen. Hva er den enkleste måten å gjøre dette på?

2. Hva er Backbone? LANet er på rundt 70-80 stykker, har lest at dette er lurt å ha.

3. Nettverksovervåker. Hvor kan jeg skaffe dette og hvordan setter jeg det opp?

Håper på å kjøre alt på en kraftig datamaskin der jeg kan styre alt som har med nettverket etc. under LANet.

Tusen takk for evt. svar!

Endret av multinoob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Skal kjøre opp en storskjerm som viser informasjon (events, stillinger, playlist mm.) til deltakere. Her vil jeg at informasjonen kan endres og "oppdateres" på storskjermen fortløpende. Hadde også vært tøft å streame finaler i turneringer på storskjermen. Hva er den enkleste måten å gjøre dette på?

Holder ikke det med å være spectator på storskjermen? Om dere spiller CS kan du få opp flere vinduer som kan følge flere spillere (kanskje ikke så smart mtp at alle kan se det). Du får jo også vist scoreboard som spectator.

Lenke til kommentar

Infoskjerm: PowerPoint e.l. Eventuelt Xibo om du vil gjøre det vanskeligere enn det trenger å være.

Å vise live stream fra finaler i spill bør du være forsiktig med. Hørt om ghosting? :)

For CS kan du bruke HLTV, med delay.

Backbone: Er switchen alle switcher er koblet på. Bør være gigabit på alle porter. Og alle bordswitcher bør ha en eller flere gigabit uplinker mot denne.

Nettverksovervåker: Enkleste er å bruke en PC med to nettverkskort og linux. Linux serveren står for DHCP/DNS og brannmur/routing. Det finnest egne distroer for dette. Smoothwall eller ClearOS er noen eksempler. Da kan du bruke forskjellige verktøy for å overvåke hvem som bruker hvor mye av linjen e.l. F.eks. ntop.

Endret av Hole
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...