Gå til innhold

Strømforsyning og S-ATA

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en ny pc og leste litt på hardware.no og overklokking.no her og der. Da jeg leste om Antec TrueControl 550W så jeg dette:

Serial-ATA har riktignok ikke fått sitt store gjennombrudd ennå, men på en såpass ny strømforsyning savner vi strømkontakter for nettopp S-ATA.

Det jeg lurer på er om "Enermax Strømforsyning ATX 350W (P-4) Whisper Series for P4/AMD (EG365P-VE(FC))" har strømkontakter for S-ATA da jeg skal kjøpe en pc med S-ATA. Hvis den ikke har dette hva må jeg eventuelt kjøpe i tilegg? (S-ATA diskene jeg skal ha er "Western Digital 36.7GB S-ATA 10000rpm" og "Western Digital Caviar 120GB S-ATA 7200m".)

Hvis dette på en eller annen måte ikke går vil jeg gjerne ha alternativer.

På forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte nylig Antec Sonata kabinett, 380watt Antec strømforsyning. Forsyner bl.a. en Seagate Barracuda 160gb s-ata disk, men det måtte en overgang til. Stakk innom Komplett på Stovner for den - kostet kr 85,- eller deromkring.

Du trenger nok en slik overgang - tror ikke noen strømforsyninger akkurat nå har slik kobling. Kommer sikkert snart.

Lenke til kommentar

Har ikke hørt om noen slike kontakter på strømforsyninger enda.

På nye hovedkort med S-ATA følger det som regel med slike overganger, vet ikke om det også er tilfellet med egene PCI-kort. Overgangene kan uansett kjøpes hos dataforetninger, selv om det koster litt i meste laget.

Hvis du hadde planer om å kjøpe WD Raptor-disken så trenger du ikke en slik kontakt fordi den er utstyrt med både den gamle og nye typen strømkontakt.

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen men jeg lurer fortsatt på om Western Digital Caviar 120GB S-ATA (WD1200JD) har strømadapter... :cry:

og den finnes til og med ikke på wdc.com :evil::evil:

Vet ikke helt hva du mener med strømadapter, men hvis du mener overgang fra "vanlig" kontakt til S-ATA-versjonen så tror jeg ingen harddisker leveres med slik (kanskje retail-versjonene). Derimot kan det hende at disse diskene kan kobles til begge typer kontakter, men det kan du jo sende spørre f.eks. Komplett om: [email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...