Xecuter Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Har en minecraftserver stående som jeg ønsker å kjøre backup av hver time. Tanken var at jeg lager et skript som: - Sender 'save-off' til screen-session der serveren kjører - Lager et zip-arkiv med timestamp av verdenen - Sender 'save-on' til screen igjen Dette skriptet legger jeg i cron-job. 1. Hvordan får jeg sendt en kommando til screen-session? Har prøvd "screen -X 'save-off'", men det fungerer ikke. 2. Hvordan får jeg til å lage et UTC-timestamp på arkivfila? Lenke til kommentar
o0 Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Kunne ingentin om screen. Visste ikke hva det var, men bestemte meg for å lære noe nytt i dag Etter litt lesing fant jeg ut noe. Prøv dette: screen -X stuff 'save-off' stuff sender bokstaver (akkurat som om du skulle skrevet de inn manuelt med tastaturet) til programmet du kjører i screen'en Edit: forresten - hvis du skriver 'save-off^M' så "trykker du på enter" etter du har skrevet save-off (tror jeg. virker hvertfall som om det er det som skjer) edit igjen: hvis du trykker CTRL-V og ENTER så får du bokstaven "^M" forresten hehe nok edits nå tror jeg... men digget dette egentlig... små barn små gleder Endret 6. mars 2011 av o0 Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Kunne ingentin om screen. Visste ikke hva det var, men bestemte meg for å lære noe nytt i dag Etter litt lesing fant jeg ut noe. Prøv dette: screen -X stuff 'save-off' stuff sender bokstaver (akkurat som om du skulle skrevet de inn manuelt med tastaturet) til programmet du kjører i screen'en Edit: forresten - hvis du skriver 'save-off^M' så "trykker du på enter" etter du har skrevet save-off (tror jeg. virker hvertfall som om det er det som skjer) edit igjen: hvis du trykker CTRL-V og ENTER så får du bokstaven "^M" forresten hehe nok edits nå tror jeg... men digget dette egentlig... små barn små gleder Ah, man må faktisk skrive ordet stuff! Tusen takk! Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Da er scriptet ferdig, og for de som måtte være interesserte: #!/bin/bash screen -X stuff 'say running backup... save-all save-off ' zip -r "Dropbox/minecraft/world $(date).zip" world/ screen -X stuff 'save-on say backup done ' 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå