navyboy Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Har skrevet innlegg tidligere, virker som ingen her har så mye erfaring med citrix metaframes. Jeg har remote administrator server på pcen hjemme. Vil remote fra pcen i militæret som bruker citrix for å koble seg til internet. Må altså bruke web-basert program for å koble meg til hjemmepcen min. Noen som vet hvordan jeg får gjort det? Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Det er bare å sette begge pcen til å bruke port 80 til å koble igjenom. Kan stille dette i Radmin..! Dette funker så sant pcen du kobler til har ekstern ip adresse og ikke står bak firewall. Pcen du styrer med kan være bak firewall, proxy, når du kjører det gjennom port 80..! Lenke til kommentar
navyboy Skrevet 11. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2003 Det er bare å sette begge pcen til å bruke port 80 til å koble igjenom. Kan stille dette i Radmin..! Dette funker så sant pcen du kobler til har ekstern ip adresse og ikke står bak firewall. Pcen du styrer med kan være bak firewall, proxy, når du kjører det gjennom port 80..! Pcen hjemme har egen internet adresse(ip) Problemet er at pcen jeg sitter på i militæret ikke har internet ip. Den er kun koblet til internt nettverk. Gjennom citrix kan man koble seg på internett. ALtså man kobler seg til en server som er koblet til internet. Lixxom man logger inn i en annen windows2000 maskin som har internett. F.eks går det ikke ann å koble seg på msn her fordi msn instalerer seg på denne pcen og ikke på den serveren man logger seg inn på. Du vet hva citrix er sant ? Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 okay..! da går det ikke med radmin tror jeg.! Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Du kan jo bruke Terminal Services Web Client fra MS (en activeX sak) som du legger inn på en webside på maskinen din hjemme. Eneste du trenger da, er tilgang til internett med IE 5.5 +. Har gjort delv på en av maskinene mine og det fungerer greit. Men dette krever følgende: w2k med IIS Fast IP på w2k maskinen (eller ruter med NAT ofcourse) IE 5.5 eller høyere Tilgang til å innstallere ActiveX komponenter på maskinen med IE. Lenke til kommentar
navyboy Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Du kan jo bruke Terminal Services Web Client fra MS (en activeX sak) som du legger inn på en webside på maskinen din hjemme. Eneste du trenger da, er tilgang til internett med IE 5.5 +. Har gjort delv på en av maskinene mine og det fungerer greit. Men dette krever følgende: w2k med IIS Fast IP på w2k maskinen (eller ruter med NAT ofcourse) IE 5.5 eller høyere Tilgang til å innstallere ActiveX komponenter på maskinen med IE. Har hørt om denne løsningen før. Ikke fått prøvd den fordi jeg bruker XP på hjemmpcen. Er det ikke mulig å få til dette i XP? Såvidt jeg husker går det jo å instalere IIS på XP også. Har fast IP og tilgang til å innstalere ActiveX. Jeg KAN jo instalere w2k men vil helst ha XP... Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Joda, WinXP støtter jo dette og Du må selvfølgelig legge til IIS. Men hvis porten som Remote Desktop Protocol er åpen, kan du jo bruke den siden den er enklere å få til (går utfra du har XP Pro). Navy rules! 8) Lenke til kommentar
navyboy Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Joda, WinXP støtter jo dette og Du må selvfølgelig legge til IIS. Men hvis porten som Remote Desktop Protocol er åpen, kan du jo bruke den siden den er enklere å få til (går utfra du har XP Pro). Navy rules! 8) Takk for hjelpen, har surfet litt på sidene dems nå. Har funnet ut at activeX fungerer på militær pcen. Er det garantert at det vil virke da? Eller har det no å si om porten terminalen bruker kan være sperret? Leste at programmet brukte port 3168 ellerno sånt. Gjelder det fra webservern til pcen jeg skal styre? (I mitt tilfelle blir jo webserver og den pcen den samme) eller er det fra militærpcen og webserver den bruker 3168?(regner ikke med det, den burte jo bruke port 80 til det) Lenke til kommentar
navyboy Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Joda, WinXP støtter jo dette og Du må selvfølgelig legge til IIS. Men hvis porten som Remote Desktop Protocol er åpen, kan du jo bruke den siden den er enklere å få til (går utfra du har XP Pro). Har instalert IIS nå, jeg får logget på når jeg i iexplorer skriver ip 127.0.0.1 Når jeg skriver internet IPen min så står den bare å venter. Hvorfor det? No dns greier? Og forresten det følger jo med et program som heter tsweb, kan ikke det brukes til remote gjennom webben da? mvh navyboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå