Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny tlf!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på utkikk etter ny tlf og har vært på jakt en god stund nå, men klarer ikke bestemme meg. De to jeg står mest mellom nå er LG optimus 2x og Samsung galaxy s2. Lest på ulike tester siste ukene og klarer ikke finne telfonen som er en 6'er for mine kriterier. Det eneste som trekker meg vekk fra LG's nye 2x er kameraet der eksempelbildene fra testene ikke er gode nok. (kommer det noe oppdateringer/programmer eller kan det endres på noe innstillinger der det vil bli bedre?) Er noe lei av å vente så ettersom Galaxy S2 ikke er i butikk i Norge på kanskje en mnd så vil jeg kanskje utelukke denne, hvis ingen kan komme med argumenter på hvorfor jeg burde vente. Kom gjerne med forslag på andre telefoner.

Her er mine kriterier rangert fra viktigst og nedover:

-Lynrask

-God kvalitet på lyd til headsett (tenker så klart ikke på headsettet som medfølger, men telefonen som en musikkavspiller)(skal brukes mye som mp3-spiller)

-Her vil det også henge med fra kriteriet over at det må være et godt batteri som kan holde noen timer med musikkavspilling og god del bruk generelt en hel dag. Regner med å lade den om natten og bare da. Må kunne brukes hyppig uten å måtte lade ekstra på dagtid.

-Rask nettleser

-Godt kamera

-Filme i HD

-Internminne + ekstern på minimum 30 gb totalt

Pris er ingen hindring. Kjøper mobil sjeldent og dyrt. Skal ha mobilen i mange år.

Ikke kom med forslag om Iphone :)

Håper på forslag og svar på spm om kameraet til optimus 2x.

Mvh Erlend

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

Ja er ikke umulig å vente, men tror du galaxy s2 og arc vil være bedre enn optimus 2x på flere områder? Kan jo bestille optimus 2x på komplett i dag og den vil være hos meg 8-9. mars, så hvis det ikke blir store forskjellen er det ikke noe å utsette på egentlig fra min side. Bedre mobiler enn den du har kommer alltid til å komme om noen måneder om du er med? Men hvis det blir en enorm mobil så venter jeg. Hvordan blir prosessoren(e) på arc? Og generelt til kriteriene mine?

Lenke til kommentar

Problemet med alle nye mobiler er at de ikke er testet og dermed vet man lite om stabilitet, ytelse o.l.

LG har jo ingen tidligere flaggskip med android bak seg så for dem er det et nytt kapittel. Samsung på sin side har Galaxy S og Nexus S. Dette veier for Samsung, imo.

Ellers så ble jo N8 kåret til multimediakonge i fjor og den duger veldig bra til dette ;)

Lenke til kommentar

Man kan nesten ikke si at det var Samsung som står bak suksessen til Nexsus S. Det er mest Google, takket være deres brukeropplevelse av Android. Samsung har jo kun stått for selve sammensettingen av telefonen, og ikke operativsystemet. Et eksempel på "suksessen" til Samsung er Galaxy S. Men om man kan kalle det "suksess" er jo et godt spørsmål..

Lenke til kommentar

Google lanserer naturligvis gode versjoner av android som produsentene baserer sine telefoner på, men det er langt mer enn det som skal til før telefonen som helhet er en toppmodell. Pga dette peker jeg på SGS og Nexus S, som begge har fått god kritikk og er anerkjente

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...