nitty Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Noen som vet hvor ofte man bør bytte registerreim på en Golf 4? Vet ikke når/ om den er skiftet, nå har den bikket 172 000 km. Regner med at den må ha vært skiftet ihvertfall en gang..? Er det eventuelle tegn like før den ryker? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 mener det er 90000 eller 5 år jeg Lenke til kommentar
kretuk Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Hadde vært greid med opplysning om hvilken motor det gjelder, da det er forskjellig fra 1.4 bensin til 1.6 bensin (2 helt ulike oppbygginger av motor).. Er det en dieselmotor det er snakk om, og reima ryker, svir det godt i pengboka etterpå ihvertfall. EDIT: Og NEI, det er ingen tegn som "sier ifra" før den ryker. Du kan plukke av registerdekselet og se etter om reima ser morken ut, eller har evt sprekker. Pass også på at det ikke er olje innenfor dekselet da sim-ring på kamaksel har en tendens til å lekke på dieselmotorer i Golf 4. //Stian Endret 8. mars 2011 av kretuk Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Rett før reima røk på min Vectra hadde den en tendens til å stoppe i kryss eller når jeg trampa inn clutchen. Den tålte at den røyk da, satte på ny reim og problemet kom bort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå