Gå til innhold

Venner på facebookprofilen din

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan ikke se at det finnes noen tråd om dette enda, selv om det kanskje har vært diskutert før? Skjønner, jeg lurer fælt på dette med vennene som dukker opp på facebookprofilen ens når en går inn på sin egen profilen. Som oftes er det de samme personene som er på listen, av og til varierer det, men som oftes de samme personene.

Jeg har også tenkt i de baner at det må være folk en ofte snakker med, liker statuser til etc. Saken er derimot at det er en person som ofte ligger på denne vennelista mi på profilen, som jeg så og si aldri kommenterer, snakker med eller lignende. Han er bare på denne lista min. Så jeg spekulerer da fælt i hvorfor akkurat denne personen gjør det.

Så har jeg lagt merke til en ting til. Når en går inn på sin egen profil og lar musepekeren gå over navnet sitt, så får en også opp noen venner. Det er stort sett det samme som vennelistene på siden, folk jeg snakker med. Men det er en person som kommer der av og til, som jeg ALDRI har snakka med faktisk etter at vi ble venner på facebook.

Noen som vet hvordan facebook beregner dette styret? Går det på profilvisninger/ser på bilder/leser linker eller lignende? Jeg har prøvd å søke på dette, og har hørt at facebook har en spesiel beregning på dette.

Det er liksom ikke tilfeldig hvem som ligger på listene. Det nekter jeg å tro. Noen av vennene dukker aldri opp på siden. Jeg glemmer nesten at jeg er venner med dem.

Endret av druevin34
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les dette så forstår du. NB! De innstillingene som blir vist til er gamle, men du forstår hva du skal gjøre for å "fikse" det.

http://www.metronet.no/blogg/2010/10/hvem-bestemmer-hva-du-ser-pa-facebook/

Men dette er vel egentlig allgoritmer for newsfeeden, så jeg tror ikke helt den stemmer overrens med det jeg ser på min profil på vennelistene. Da jeg som sagt har to stykker som jeg aldri snakker med, kommenterer, liker linker til etc. Det går ikke andre veien heller. Ser ikke ut til at vi har fellessider heller, og den ene personen har jeg ikke en gang fellesvener med, så synes det virker litt rart, jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...