keirikl Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Løst Endret 31. august 2013 av keirikl Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Ødelagt blir det nok ikke, men hvis brikkene dine støtter opp til 1600Mhz bør du holde deg på det eller under. Skal du over må du sannsynligvis øke spenningen på brikkene. Noen spesielt god grunn til at du vil sette de over 1600 forresten? Lenke til kommentar
johnandre93 Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Som han sa hvis du går over trenger du mer spenning og vet ikke hvor mye spenning brikkene dine er laget for å tåle. Hvilken chip har du? Lenke til kommentar
keirikl Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 chip er vel minnebrikke? Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 6GB ( http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=437583 ). komakino ved overklokking, se det andre topic'et så må jeg velge mellom det.. men jeg kan vel sette den på auto? Lenke til kommentar
keirikl Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 instillingene i bios, ram instillingene, jeg kan velge mellom auto eller det som er nærmest 1600mhz som er 1530 mhz eller 1830 mhz, kan jeg velge mer? vil det gjøre pc'en litt raskere?(med 1830mhz) eller vil det kanskje ødlegge minnebrikkene? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Du kan jo selvfølgelig sette det på auto, men hvor stabilt det blir jamført høyere klokk på CPU vites ikke. Du kommer sannsynligvis ikke til å merke noen forskjell enten minnet ditt er på 800Mhz eller 2000Mhz. Forskjellen ser du i benchmarks/syntetiske tester. Brikkene dine skal ha en spenning på 1.65V ved 1600Mhz og det kan godt tenkes du kan gå et stykke over på den spenningen. Det verste som kan skje er at maskinen ikke starter eller at den kræsjer på et eller annet tidspunkt. All overklokking innebærer jo en viss risiko så du gjør det på eget ansvar. Råder deg forøvrig på det sterkeste å lese deg litt opp på emnet. Det at du spør om det du gjør tyder på at du ikke har gjort det. No offence Endret 7. mars 2011 av Komakino Lenke til kommentar
keirikl Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 så det du sier er at jeg ikke har overklokka? haha, selvfølgelig har jeg gjort det. vil du se bilder?? Lenke til kommentar
gaasart Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 så det du sier er at jeg ikke har overklokka? haha, selvfølgelig har jeg gjort det. vil du se bilder?? Tror Komakino mener du burde lese deg litt grundigere opp på hardware generelt, og komponentenes samspill med hverandre. Spørsmålene du stiller, og måten du stiller de på, tyder på at du mangler grunnleggende kunnskap som er gull verdt om du planlegger videre overklokking. Dette gjelder spesielt ved tweaking av spenning (Volt). Synes forsåvidt også han gjorde det på en veldig real måte, så du trenger ikke ta deg nær av det. Når det kommer til spørsmålet ditt (og som Komaniko forsåvidt har svart på allerede): Du kommer kun til å merke forskjellen mellom 1333MHz og 1800MHz i syntetiske tester eller benchmarks, til vanlig bruk er den ikke-eksisterende. Om "auto" kommer til å være stabilt vet du kun etter å ha testa det selv, det finnes ingen fasit siden all hardware oppfører seg ulikt. Ville likevel overraska meg om de innstillingene brikkene dine er spesifisert for å kjøre ikke hadde funka. Lenke til kommentar
keirikl Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Takk! forstår hva du mener. Men jeg har søkt en del etter det. men jeg ville gjerne hatt en norsk nettside, der jeg kunne lært noe av det, forslag) Tok meg ikke nær av det, men når han sier at jeg trolig ikke har overklokka, men jeg har jo gjort det, men jeg er fryktelig usikker på hva jeg skal sette de forskjellige tingene i bios på iblandt, siden jeg vil ikke at pc'en min skal bli ødelagt av oberklokkingen. Endret 8. mars 2011 av keirikl Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Nå har jeg aldri sagt at du ikke har overklokket Kanskje noe rotete det forrige innlegget, men det jeg mente var at du ikke hadde lest. Her tipper jeg du finner en del nyttig informasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå