Gå til innhold

Når må passet fornyes?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Passet er gyldig til 29 januar 2012, som det står.

 

Selvsagt tar de høyde for at man forandrer seg i løpet av årene og ikke ser ut som man gjorde for ti år siden. Jeg har pass som jeg fikk i 2007, og det er gyldig til 2017. Så lenge man ikke foretar plastiske operasjoner så tror jeg ikke at det skulle være noe problem, i og med at det er en grunn til at man har regler for passfotografiet også slik at man skal kunne gjenkjenne personen på bildet som deg selv om flere år går forbi.

 

Med et så gammelt pass må du passe på at det fortsatt er minst en side som er helt ubrukt.

 

Man trenger ikke stempel når man drar til london.

Lenke til kommentar

...og med tanke på at jeg har vokst/forandret meg litt siden forrige gang jeg fikk passet i 2007.

Det er er regler rundt dette og passet må fornyes hvis du har forandret deg så mye at passbildet ikke lengre ligner deg (og dette ikke basert på din oppfatning). Er du i tvil, sjekk med polititiet (som er passutstedere).

Lenke til kommentar

Skal til London i April, og med tanke på at jeg har vokst/forandret meg litt siden forrige gang jeg fikk passet i 2007. på passet så står det at det er gyldig til: 29 jan 12.

 

Hva er reglene om dette?

 

 

På forhånd, takk.

Dersom du ikke kan gjenkjennes på bildet ville jeg helt klart bytta pass.

Endret av Langdon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...