Wuddlebunny Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg vet ikke helt om dette er rette forum men jeg kjører på! har fått meg ny jobb med kjøre godtgjørelse i lønna, noen som vet om en bil type som lønner seg og kjøre sånn i forhold til forsikring og verdi tap, eller om jeg bare skal kjøpe en gammel bil og kjøre den død, burde ha en bil som ser nogenlunde grei ut i og med at jeg skal representere de jeg jobber for i form av klistre merker på bilen. eller om evt leasing er noe jeg skal satse på, blir ca 30000km i året og jeg er 21-22 år gammel.. Takk for evt. svar:D Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Siden du skal bruke den i jobben ville jeg satset på noe nyere som er driftssikkert. For eksempel en Hyundai i30, som forøvrig er en pen bil etter mitt syn å dømme, og sannsynligvis et av de smartere bilvalgene man kan ta..Har sett at lokale forhandlere her i Trondheim har annonsert med gunstige månedspriser på disse, 1490,- var det vel. Husker ikke helt forskuddsbeløpet, men kunne det være 30 tusen tro? Skal du kjøpe den er prisen 200 tusen for en versjon med 1.6 bensin på 109 hk, er ganske grei motor det i forhold til mangt som ruller rundt. Leasing er på full fart inn i Norge. Man kjører alltid en nyere bil maks 3 år gammel. Slipper å binde opp store kapitalbeløp som heller kan brukes til andre ting. Problemfritt bilhold til en gunstig pris, det er vel igrunn det de fleste ønsker seg, er det ikke? Se bare til Danmark, der ser man hvor langt leasingen har kommet. Er nesten umulig å selge biler på privatmarkedet der nå, alle vil lease. Denne situasjonen vil også forflytte seg nordover ganske snart, og man ser allerede en markant økning i interesse og markedsføring av dette produktet. Lenke til kommentar
Wuddlebunny Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Siden du skal bruke den i jobben ville jeg satset på noe nyere som er driftssikkert. For eksempel en Hyundai i30, som forøvrig er en pen bil etter mitt syn å dømme, og sannsynligvis et av de smartere bilvalgene man kan ta..Har sett at lokale forhandlere her i Trondheim har annonsert med gunstige månedspriser på disse, 1490,- var det vel. Husker ikke helt forskuddsbeløpet, men kunne det være 30 tusen tro? Skal du kjøpe den er prisen 200 tusen for en versjon med 1.6 bensin på 109 hk, er ganske grei motor det i forhold til mangt som ruller rundt. Leasing er på full fart inn i Norge. Man kjører alltid en nyere bil maks 3 år gammel. Slipper å binde opp store kapitalbeløp som heller kan brukes til andre ting. Problemfritt bilhold til en gunstig pris, det er vel igrunn det de fleste ønsker seg, er det ikke? Se bare til Danmark, der ser man hvor langt leasingen har kommet. Er nesten umulig å selge biler på privatmarkedet der nå, alle vil lease. Denne situasjonen vil også forflytte seg nordover ganske snart, og man ser allerede en markant økning i interesse og markedsføring av dette produktet. Takk for svar! har vel tenkt en god del på privat leasing, er bare veldig usikker på hvor mye penger jeg taper i forhold til verditap hvis jeg skulle kjøpt bil, og om jeg får leaset med, si 900000km eller 1-2 år av gangen... i og med at det blir nær 30000 i året! Lenke til kommentar
Wuddlebunny Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Audi A1. nah, er ikke så keen på og kjøre audi så mye, kjører en A4 nå og syntes det er ALT for dyrt og reparere, hvis man skal gjøre det på feks. møller. Det liker jo kjøpere når du skal selge bilen igjenn. så det blir får dyrt i og med at den skal jo på noen servicer i året med den kjøre lengden;D men takk for svar:D hehe Lenke til kommentar
Wuddlebunny Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Hyundai ix25. Var inne og så på noen hyundai'er nå, tenkte og sjekke ut priser osv i morra:D de har sikkert noen lure tanker der nede om hva som lønner seg i forhold til leasing eller kjøp:D takk for svar:D Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Hyundai ix25. Pr nå er ikke det en modell som eksisterer, mulig den kommer snart. Ix20 derimot får man. Men til en pris som overgår i30 med 1.6 liter 109 hk, syns jeg ikke det er verdt det. Eneste fordelen med ix20 må være at du sitter litt høyere. Ix20 er da med en 78 hk diesel, det syns jeg blir knapt. Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 SsangYong. Haha? Håper dette var sarkasme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå