Gjest Slettet+130498 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 hei, bygde for ca 1mnd siden et helt nytt sandy-brigde oppsett med asus sabertooth, intel i7 2600k, 16gb ram og gtx 580 i sli. problemene startet først med at minnebrikkene ikke virket. har kjøpt 4x4gb. kan bruke 2, men ikke alle 4 brikkene samtidig, har prøvd med den memok knappen til asus. det var første problem, så kommer det kanskje kjipeste, nemelig at hver gang maskinen skrues av, så vil den ikke starte igjen. hvis jeg drar ut strøm ledningen i 10sek og setter den inn i igjen så starter den, men må sette opp bios instillingene på nytt. trodde det først var psu'en, men etter ha byttet den ut med en større så var fremdeles problemet der. noen som har en ide om hva det kan være? både det med minnet og strøm problemet som kanskje er det kjipeste. det hender også at maskinen plutselig henger seg, men da kommer maskinen fint opp igjen og ikke før jeg noen feilmeldinger på det heller. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Har ikke erfaring med sb selv, men gjetter på at du kan være rammet av feilen som plager dette brikkesettet. Lenke til kommentar
ferskvare Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Feilen som rammer dette brikkesettet, har såvidt meg bekjent overhodet ingenting med dine symptomer å gjøre. Den feilen rammer S-ATA portene, som over tid vil gi ca 5% sannsynlighet for datakorrupsjon ved skriving/lesing. For meg høres det heller ut som at feilen kan ligge i selve hovedkortet. Det at maskinen ikke starter før du trekker ut strømmen og setter den inn igjen, tyder på at noe er galt under shutdown, helt i siste fase. Det at du må sette opp BIOS igjen, tyder også på at noe er feil på hovedkortet som gjør at det ikke lagrer informasjonen. Siden du kan bruke 2 brikker, men ikke 4, får jeg ytterligere mistanke om at hovedkortet er feilkilden. Kan du sjekke om BIOS-batteriet sitter som det skal? Kan du også sjekke om systemet fungerer uansett hvilke 2 ram-brikker du kombinerer? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Hvilken strømforsyning og hvilken RAM? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Alle brikkene virker i par, batteriet får jeg ikke sjekket pga deksel Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 har nå også oppgradert bios til siste versjon uten at det gjorde noen forskjell. ramen er btw corsair 4gb brikker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå