hellblazer91 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Dette problemet har vært der lenge nå. Dvs noen måneder rett etter at den har vært i verksted. Kjører en gammel rover så det er ikke så veldig mye elektronikk i den. Men har merket at varsellampa for håndbrekk bruker å stå på selv om jeg har løst ut brekket. Når jeg kjører på humpete veier så bruker den å slå seg av og på. Har prøvd å sjekke bremsevæska og den ligger over nivået. Jeg har også strammet på vaieren på brekket men det samme problemet er der! Har bare en mistanke på at det er jordfeil i bilen. Kanskje at vaieren treffer borti et eller annet som er jordet. Er det noen som har noen teori hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Ofte er lampe for def. bremsekrets og brekk den samme, er jo noe å tenke på. Kunne ha skjedd noe etter verkstedturen også. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Når det gjelder håndbrekket er det vanligvis en bryter som står rett under håndtaket. Det er ikke noe med wiren å gjøre, den bare ser hvor håndtaket står (står det i bånn skal bryteren enten kobles inn eller ut). Der det er felles lampe for både bremsefeil og håndbrekk vil følgende kunne slå på lampen normalt sett: - Håndbrekk på (selvsagt). - Lite bremsevæske. - Trykkforskjell mellom primær og sekundærkrets (lekkasje av bremsevæske). - Utslitt bremsekloss. Endret 6. mars 2011 av gxi Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Tipper bryteren er løs jeg Lenke til kommentar
hellblazer91 Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Når det gjelder håndbrekket er det vanligvis en bryter som står rett under håndtaket. Det er ikke noe med wiren å gjøre, den bare ser hvor håndtaket står (står det i bånn skal bryteren enten kobles inn eller ut). Der det er felles lampe for både bremsefeil og håndbrekk vil følgende kunne slå på lampen normalt sett: - Håndbrekk på (selvsagt). - Lite bremsevæske. - Trykkforskjell mellom primær og sekundærkrets (lekkasje av bremsevæske). - Utslitt bremsekloss. Okei det er altså en bryter rett under håndtaket dvs jeg må skru av dekselet til brekket for å se bryteren altså? Når du mener at det er lekkasje, så mener du at det er utslitt bremsekloss som forårsaker dette ikke sant? Ofte er lampe for def. bremsekrets og brekk den samme, er jo noe å tenke på. Kunne ha skjedd noe etter verkstedturen også. Ja jeg hadde ikke dette problemet før rett etter at den hadde vært i verkstedet så det er rart ! Endret 6. mars 2011 av hellblazer91 Lenke til kommentar
hellblazer91 Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Når det gjelder håndbrekket er det vanligvis en bryter som står rett under håndtaket. Det er ikke noe med wiren å gjøre, den bare ser hvor håndtaket står (står det i bånn skal bryteren enten kobles inn eller ut). Der det er felles lampe for både bremsefeil og håndbrekk vil følgende kunne slå på lampen normalt sett: - Håndbrekk på (selvsagt). - Lite bremsevæske. - Trykkforskjell mellom primær og sekundærkrets (lekkasje av bremsevæske). - Utslitt bremsekloss. Okei det er altså en bryter rett under håndtaket dvs jeg må skru av dekselet til brekket for å se bryteren altså? Når du mener at det er lekkasje, så mener du at det er utslitt bremsekloss som forårsaker dette ikke sant? Ofte er lampe for def. bremsekrets og brekk den samme, er jo noe å tenke på. Kunne ha skjedd noe etter verkstedturen også. Ja jeg hadde ikke dette problemet før rett etter at den hadde vært i verkstedet så det er rart ! Har koblet av bryteren til hånbrekket men varsellampa for håndbrekket står fortsatt på :/ Andre forslag? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Sansynligvis skal den ikke kobles av for å slå av lampa, men heller kobles inn. Dvs. bryteren kobles inn av at håndbrekkhåndtaket settes helt ned. Prøv heller å kortslutte de to ledningene som går til bryteren. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Sjekk bremsevæske nivået mens du holder på Lenke til kommentar
hellblazer91 Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Sansynligvis skal den ikke kobles av for å slå av lampa, men heller kobles inn. Dvs. bryteren kobles inn av at håndbrekkhåndtaket settes helt ned. Prøv heller å kortslutte de to ledningene som går til bryteren. Nei, det er meninga at den ikke skal vise i dashbordet når den er av. Jeg testet dette med en annen bil og da forsvant dette. Lurer på om det kan være slitt isolasjon på ledningen jeg? håper virkelig ikke det for da må jeg demontere hele stolen og matta og det er noe slit :/. men jeg lurer på om å skifte klossene på bilen når jeg skifter til sommerdekk igjen. For dette kan gjøre utslag også hvis jeg tenker riktig? Lenke til kommentar
hellblazer91 Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Sjekk bremsevæske nivået mens du holder på Ja den ligger akkurat under "max" så irriterende å ikke finne feilen altså! Lenke til kommentar
chris Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 (endret) Om jeg forstod rett så lyser ikke lampa konstant,kanskje håndbrekket ditt subber litt? Endret 20. april 2011 av chris Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Kan være dårlig kontakt. Viss lampen blinker tipper eg det er dårlig kontakt Viss lampen lyser konstant vil eg tippe at det er en giverfeil, med mindre du har feil på bremser eller handbrekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå