Gå til innhold

kjøpe ny bærbar, asus n43sn eller n53sv?

Anbefalte innlegg

For ikke så lengesiden kjøpte jeg den nyeste HP-DV7 5090eo 17,3" med sandy bridge.

Dessverre ringte hp og ville ha tilbake pcen pga denne brikkefeilen.

Tror ikke jeg vil ha en 17" igjen, den var i største laget.

Men nå ser jeg at det er kommet nye asus pcer, n43sn og n53sv

14" har gt550 mens 15,3" har gt540 med høyere oppløsning.

kommer til og koble pcen på tven for å se på filmer.

men ellers blir den kun brukt i fanget. kommer til og spille litt.

Men er det ellers noe stor forskjell på grafikk-kortene?

Føler 14" er mest praktisk og har de beste ytelsene.

Vil uansett ikke overstige en pris på 8000kr

Endret av Morten A
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er i samme båt selv. Sjesker veldig på Asus n43sn selv. Siden den både er billigere og har bedre grafikkort, ville jeg gått for den. Den skal nok jeg.

Jeg ville nok heller kjøpt en ekstern skjerm til skrivepulten. Greit med stor skjerm skal man se film/redigere.

Lenke til kommentar

Sitter og vurderer begge disse selv, full HD skjermen frister en del på 15"

GT 540 og GT 550 er samme skjermkort, eneste forskjellene er klokkehastighet, så om man ønsker bør det være fullt mulig å klokke GT540 opp til GT550 hastighet. ( GT540 er klokket til 672/1344/900MHz og GT 550 740/1480/900MHz Core/shader/memory. ).

Alternativet er å vente et år til AMD kommer med nye skjermkort basert på 28nm prosuksjon som nok gir enda bedre ytelse/strømforbruk - og regner jo med at nvidia også kommer med noe nytt som "svar" på ATI sine nye kort rundt samme tida.

Lenke til kommentar

etter å ha sett hvordan lenovo y470 og y570 sine speccs er, så kommer jeg å vente på den. kommer rundt mai ei gang. 10 sec på en full oppstart.

Lenovo IdeaPad Y570d, Y470, Y570 Laptop Technical Specifications:

* Windows 7 OS

* Intel Core i7-2620M Processor (2.70 GHz, 4MB Cache)

* Intel Core i5-2540M Processor (2.60 GHz, 3MB Cache)

* Intel Core i3-2310M Processor (2.13GHz, 3MB Cache)

* 1GB Dedicated Nvidia Geforce 555M Graphics

* up to 8GB DDR3 1333MHz RAM

* Up to 1TB HDD Storage

* optional 32GB/64GB SSD Drive

* Blu-Ray/DVD Drive

* JBL Speakers

* 10/100/1000 Mbps LAN

* Wireless 802.11 b/g/n Wi-Fi

* Bluetooth

* 2.0 Megapixel Integrated Web Camera

* 6-in-1 Memory Card Rader (SD, SD-Pro, MMC, MS/MS-Pro, XD)

* 6 Cell Battery

* Weight:

* Lenovo Y470: 2.2 Kg

* Lenovo Y570: 2.7 Kg

Lenke til kommentar

De blir vel dyre?

Det må du regne med, har ikke sett estimerte priser, men avhengig av spesifikasjoner så vil jeg tippe de ligger i området 12-20.000.

Fine maskiner, men lite ytelse per krone om man er mest interessert i ren ytelse. De er nok svært gode på andre områder som design, kvalitet osv

Er også skuffa over at de ikke tilbys med høyere skjermoppløsninger, noe jeg nesten hadde forventa av lenovo.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

men hw testet akkurat n73 ? var ikke overbevist av den testen akkurat. tastaturet er svært viktig på en laptop, nytter ikke med svikt i hele tastaturet når man presser ned en knapp. men kan godt være dette kun gjelder 73 og 43 og 53

Lenke til kommentar

De blir vel dyre?

Det må du regne med, har ikke sett estimerte priser, men avhengig av spesifikasjoner så vil jeg tippe de ligger i området 12-20.000.

Fine maskiner, men lite ytelse per krone om man er mest interessert i ren ytelse. De er nok svært gode på andre områder som design, kvalitet osv

Er også skuffa over at de ikke tilbys med høyere skjermoppløsninger, noe jeg nesten hadde forventa av lenovo.

shit, blir de så dyre? følte ikke ideapad kunne bli dyrere enn thinkpad.

nå har æ lite erfaring med packard bell, men ser netonnet har en packard med litt fine speccs. spørrs vel bare åssen kvaliteten er på disse maskinene.

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/packardbell-easynotets11-hr-900nc/149530.3003/

Lenke til kommentar

Tje jeg vet ingenting om prisene på de lenovo modellene, men specs som inkluderer et bra skjermkort, SSD, JBL høyttalere osv under et merke som lenovo, har lett for å bli dyrere enn lommeboka liker.

Edit:

Ser at prisene for 14" versjonen av lenovoen er ventet å starte rundt 6500,- i USA (i3 CPU, alt annet av specs på minimum), så en "middelversjon" med i5 CPU burde vel ligger rundt 9000,- da. Men jeg tror Lenovo er generelt høyere priest her enn i USA sett i forhold til andre merker, så man får bare vente å se.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

nå har æ lite erfaring med packard bell, men ser netonnet har en packard med litt fine speccs. spørrs vel bare åssen kvaliteten er på disse maskinene.

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/packardbell-easynotets11-hr-900nc/149530.3003/

Kan ikke du kjøpe en og fortelle oss hvordan den er. :p

Packard Bell er eid av acer, og stort sett produsert på samme fabrikker som acer. Acer er vel mest kjent for mye for pengene, ikke akkuratt ypperste kvalitet (Dog jeg er kjempefornøyd med min timelineX 3820TG som jeg har nå).

video av Packard Bell TS11 (med litt annen innmat, ellers lik).

http://www.notebookjournal.de/tests/laptop-reviews-packard-bell-easynote-ts11-hr-158ge-nksz-1344 tysk test - men ikke av versjonen med FullHD display.

Lenke til kommentar

Selv har jeg ikke behov for i7 i en laptop, hjelper ikke/lite i spill og det eneste jeg bruker laptoppen til er nettsurfing/office/spilling.

Men elkjøp/lefdal har i7 versjonen, men da får man ikke fullHD skjerm og bluray.... som jeg verdsetter mye høyere enn i7 prosessoren.

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ENTS11HR003NC/packard-bell-easynote-15-6-barbar-pc

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Selv har jeg ikke behov for i7 i en laptop, hjelper ikke/lite i spill og det eneste jeg bruker laptoppen til er nettsurfing/office/spilling.

Men elkjøp/lefdal har i7 versjonen, men da får man ikke fullHD skjerm og bluray.... som jeg verdsetter mye høyere enn i7 prosessoren.

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ENTS11HR003NC/packard-bell-easynote-15-6-barbar-pc

men igjen den har for dårlig oppløsning på skjermen

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...